Hjälp med bakgrund

#1 - 4 mars 2013 09:24
Jag har just gjort en bakgrund av frigolit, husfix och färgpigment. Över det har jag lackat med exoherps akvarielack. Som alla vet består frigolit av massa små "kulor" och eftersom jag inte har använt någon värmepistol har jag inte fått bort groparna som blir av detta. Tyvärr har jag inte lyckats få ner lacket i varenda liten grop och undrar nu om min rocka kommer att fara illa av detta? Är inte mycket av husfixet och pigmentet som hamnar i kontakt med vatten, men har hört att större mängder kan påverka vattnet.

Någon som vet?:))
#2 - 4 mars 2013 11:25
Sv: Hjälp med bakgrund

Hut många lager har du lackat? Kör minst två.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
#3 - 4 mars 2013 11:53

Jag har tre på mina men det fungerar nog med två med :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
#4 - 4 mars 2013 12:25
Det stod två på deras sida, så jag har kört med två lager :) men om jag har i bakgrunden i en månad med filter igång, och byter allt vatten en gång i veckan.. borde väl alla gifter och problem med ph hinna försvinna?
#5 - 4 mars 2013 14:38

Kanske hinner gifterna försvinna, men det kommer väl även färgpigmenten? :) Eller?
#6 - 25 mars 2013 21:29
Well jag tror inte det är så farligt bara du har koll på ph o vatten byte. Time will tell, är det gnagare är det kanske värre annars är dt nog bara ok, färgen kanske håller, tror det iaf rätt länge..jmf putsad grund om det lltid regnar på

Annons