hjälp me ytterfilter

#1 - 11 januari 2005 13:11
Har lite problem med hur långa slangar jag ska ha?......var insug och utblås ska va i karet?.......karet står på ett alubord så det e 160cm upp till kanten..200cm bred.........har även två innerfilter......tacksam för lite ideer och tips......
#2 - 11 januari 2005 13:18
ytterfiltret e en eheim 2260
#3 - 11 januari 2005 15:48
Manual till eheim ytterfilter

Hej!

Google är bra ibland =)
Här hittar du manualen till bl a ditt filter, men även alla(?) andra eheim filter.
http://www.eheim.com/faq_man.html

edit: läste igenom det som eheim kallade för manual, men det visade sig vara säkerhetsanvisningar och en kort beskrivning av hur man installerar filtret, men inget om vart insug och utblås skall placeras.

Jag skulle dock placerat insuget vid botten på ena kortsidan och utblåset vid ytan på samma sida, så att det blåser ut vattnet längs karets långsida.
#4 - 11 januari 2005 17:06
nu när jag satt ihop allt får jag inte igång den kan det va så att den ligger för långt ner?
#5 - 11 januari 2005 17:43
Det är nog inte problemet det får vara 180 cm från själva filltrets botten till den maxhöjd slangen når in till karet det får nog vara högre lyfthöjd med ett sådant filter. Strilröret har jag på bakrutan i karet. Och insuget längst ner till höger hörn.
#6 - 11 januari 2005 21:27
har någon ett bra tips på hur man startar en ytterfilter??.....jag har bara en dubbelkran på utblåsslangen..
#7 - 11 januari 2005 22:29
Sug i utblåsslangen samtidigt som du håller den under ytnivån, sen när det rinner stänger du av kranen och kopplar slangen rätt, vrider på kranen och sätter i kontakten.
#8 - 11 januari 2005 22:41
Tack för alla svaren ska testa det imorrn nilssonet.......

Annons