Jag upptäckte precis att det läckt in mäsk i akvariet (hela flaskan hade fyllts med skum). Hur farligt är det, vad ska jag göra? Snälla snabba svar...
mvh Lisa
Du får helt enkelt göra ett ganska stort vattenbyte så att du får bort det mesta av mäsken nu direkt. Låt det gå någon dag till och gör ett nytt vattenbyte. möjligtvis kan du hälla i något sen som "skyndar" på bakteriekulturen, vet inte vad det heter men det kan säkert någon annan hjälpa dig med. Lycka till!
Har själv råkar ut för detta och det var inte roligt. När jag väl fått bort mäsken genom vattenbyte och filtrering så fick fiskarna vitaprick.
Hej, nu har jag bytt massa vatten. Jag tänkte att det kunde vara bra att tillägga att det var en helt nyuppstartad flaska, och det var bara själva skummet som läckte in. Vad är det i det som är farligt, och vad händer när det hamnar i akvariet?
ja den tabben har jag lyckats göra två gånger trots att jag har en "mellanflaska med vatten". Ena gången gick det bra, med flera upprepade vattenbyten. Senaste gången gick sämre, då strök en del fiskar med... när man råkar ut för sådana här tabbar börjar man allt fundera på riktig co2 gödning med gastub....