om jag har läst rätt så har iaf fiskarna överlevt i skålen????eller, det va först när hon flyttade fisken till sitt nya 15L kar som allt gick fel om jag fattar det hela rätt.
Till problemet då [:-65]
kanske fick hon nitrit i karet??
för det e inget ovanligt(har egen erfarenhet av det, ja.
sen e det väldigt svårt att hålla ett så litet kar i balans det e bara saningen som sagt, men om man nu vill ha det så skulle jag oxå rek. en anna fisksort, kanske tetror, barber och så en algätare av nått slag för att få bukt på algväxteningen
mer kan jag inte komma på, förutom att man kanske skulle fundera på ett större kar om man nu prompt vill ha slöjstjärt, men fråga en akvarist som du litar på, inte en som bara vill sälja, dom försäljarna e hopplösa, dom vill ju inget annat än sälja.
Å så vill jag bara påpeka att alla dom här som bara e sååååå duktiga på allt, har dom aldrig haft bortfall på fisk????
Jag hade 15 st gyppyn i ett 160L kar tillsammans med 10 neoner och 5 platyn och gyppyna dog [:-118] en efter en av okänd anledning,(kollade nämligen allt man kunde kolla inom vattenvärden på zoobutiken i våran stad) är jag en fiskdödare oxå då eller, eller hade dom ett för litet kar mina oxå eller???
Varför måste man bara sänka någon för att denne har gått på å köpa ett litet kar, varför.
[:-5]
Jag vet inte allt, men jag vet iaf att man kan misslyckas av många olika orsaker, men jag dömer ingen för det. Det skall vara roligt att ha kar, och då kanske man vill ha vettiga svar oxå, när man väl vågar skriva å säga att man har problem.
//Mia