Hjälp! Impulsköp av ospecad mal.

#1 - 23 oktober 2007 15:35
Ja, köpte alltså idag en oidentifierad mal. De hade beställt den som L066 men såg att det inte var det, men kunde inte artbestämma den. Jag tycker det ser ut som en L333 men är fortfarande väldigt grön när det gäller malar. Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?[ATTACH]ln[/ATTACH]

[ATTACH]8443[/ATTACH]
#2 - 23 oktober 2007 15:41
Säkert därikring, det är ju tydligen ganska många olika varianter som placeras i facken L066 och L333. Men en L333 vore ju inte en dålig gissning direkt.

Fick du fet rabatt nu för att det itne var det du beställde då?

//C
#3 - 23 oktober 2007 15:45
Säkert därikring, det är ju tydligen ganska många olika varianter som placeras i facken L066 och L333. Men en L333 vore ju inte en dålig gissning direkt.

Fick du fet rabatt nu för att det itne var det du beställde då?

//C

Nej, det var inte jag som beställt, det var affären själva. Jag skulle bara ha lite fiskmat och fick syn på den lilla sötisen. Men jag fick h*n för ett mycket bra pris! Funderar på att åka tillbaks i morgon och köpa h*ns kompisar oxå! Malar kan man inte ha för många av!
Bilagor:
#4 - 23 oktober 2007 15:54
Hej! vart köpte du den och vad kostade den?
Den var jättefin! Hälsningar Jeffa
#5 - 23 oktober 2007 16:06
jeffa skrev:
Hej! vart köpte du den och vad kostade den?

Den var jättefin! Hälsningar Jeffa

Haha! Ska du dit och köpa dem före mig?;):D Det var i handens industriområde (minns inte affärens namn, ingen renodlad akvarieaffär) och den kostade 190:- Som hittat!
Bilagor:
#6 - 23 oktober 2007 16:11
Nej... har precis behandlat karet mot vita prick. Men jag förstår att du föll för den. Har dessutom inte så stort kar. L333 verkar bli lite halvstor. Hoppas allt går bra med din nya mal. Hälsningar Jennifer
#7 - 23 oktober 2007 16:21
De blir ungefär 15 cm. Otroligt vackra enligt mig. Jag ska möjligtvis ha 1 till. Så det finns 2 kvar sen. :D Men förstår dig att du inte vill ha i nåt nytt direkt efter vita prick. Men dessa hade gått där en månad, så chansen är annars att de finns kvar om en månad eller två. :)
Bilagor:
#8 - 23 oktober 2007 16:34
Okej. Den blir inte större. Är inte goldmedlem (ännu) så jag kan ju inte se artbeskrivningarna. Karet är på 250l så de borde ju funka. Vi får se hur det blir. Sjukdommar är ju aldrig kul, har aldrig haft vita prick förrut. Karet är under behandling och sen kolfilter och vattenbyten m.m ha ha ha underbart.
Men jag kämpar på så får vi se om de finns någon kvar lite senare. Ska allafall vänta lite med fiskköp till allt är bra igen.Tack för ditt snabba svar iallfall! Hälsningar Jennifer
#9 - 23 oktober 2007 16:40
250 liters kan du absolut ha den i. :) Lycka till med behandlingen!
#10 - 23 oktober 2007 16:46
Tack. De behöver jag. Känns lite jobbigt. Får ta ett lite snack senare nångång. Såg att du också var sminkös. Ha det jätte bra!
#11 - 23 oktober 2007 20:12
Hm, har fått tips om att det kan vara en L134... Vilket tror ni mest på?
#12 - 23 oktober 2007 20:20
L-134 är jag tveksam till, en bättre bild skulle underlätta en identifiering.
Guest
#13 - 23 oktober 2007 20:45
jeffa skrev:
Okej. Den blir inte större. Är inte goldmedlem (ännu) så jag kan ju inte se artbeskrivningarna.

Svensk malsida
Engelsk malsida och den är den bästa sidan om malar av dem alla.
Guest
#14 - 23 oktober 2007 20:46
ampe skrev:
Hm, har fått tips om att det kan vara en L134... Vilket tror ni mest på?

Nej det tror jag ej, det ser ut som en Hypancistrus.
#15 - 24 oktober 2007 05:45
jeffa skrev:
Hej! vart köpte du den?

Affären heter CRT zoologiska, Nybyggd med mycket akvarium. Mycket nytt och fint. Bra akvarieaffär
#16 - 24 oktober 2007 05:47
fougner skrev:
Affären heter CRT zoologiska, Nybyggd med mycket akvarium. Mycket nytt och fint. Bra akvarieaffär

Nej det är inte CRT. Även om jag tycker den är rätt bra. Den jag var på ligger vid nynäsvägen... vid mio typ.
#17 - 24 oktober 2007 05:49
ansjo skrev:
L-134 är jag tveksam till, en bättre bild skulle underlätta en identifiering.

Haha! Ja jag vet att bilden är kass. :p[:o] Ska försöka ta en bättre bild, men akvariebilder och jag går inte riktigt hand i hand... Kameran är inte jättebra och jag är heller inte jättebra= såna dåliga bilder.
#18 - 24 oktober 2007 05:55
ampe skrev:
Nej det är inte CRT. Även om jag tycker den är rätt bra. Den jag var på ligger vid nynäsvägen... vid mio typ.

JAha sorry! tyckte att du skrev vid handen industriområde ;) Men men.
Kommmer inte riktigt ihåg vad den heter men jag tror den heter något tråkigt.

Också rätt bra akvarieaffär!
#19 - 24 oktober 2007 06:01
haninge djurbutik, MRM AB

Var bara tvungen att kolla upp vad den heter:D
#20 - 24 oktober 2007 06:01
Det gjorde jag nog... hade för mig att det oxå heter nåt liknande. Men strunt samma. Jag skyller på att jag är nyinflyttad :D. Ja den är rätt ok. Rena fina kar, aldrig sett en död eller sjuk fisk där.

Annons