[QUOTE=Zoidar;n2429397]Tack för svar och tips! Vi har inte gjort något avbrott i medicinering eller vattenbyten utan kört full dos i en vecka och dubbel dos första dagen enligt instruktionen. Bara läst att man kan förlänga behandlingen till 5 dagar ... Så, nej vi har inte kört "kurer" utan en lång kur. Vad jag förstod skulle allt vara fixat på max 5 dagar.
Esha Exit säger att inte temperaturen behöver höjas, men vi har ändå höjt från 24,5 till 26 grader. Vilken temperatur klarar Panda corys? 28°C? Mer?
Intressant att du säger att Exit har lägre dos malakit grön än många andra mediciner. Inget jag kände till.
Det ser ut att mer eller mindre stå still nu, varken bättre eller sämre. Faktiskt har vi tänkt just i de banorna, vattebyte och högre dos.
Faktiskt sitter jag på en flaska JBL punktol jag köpte förra året om nu den kan funka bättre. Kan väl testa 24 droppar Esha Exit först (120 liters) och se vad som händer. Tror du det är bäst dela upp medcineringen, morgon och kväll eller allt på samma tillfälle?
Tack! Återkommer sen och berättar hur det gått.[/QUOTE]
Här kan du se vilka koncentrationer du får av olika mediciner. Notera eSHa EXIT och konc den ger för malakitgrönt. Enheterna är mg/L. Färgerna är av ingen betydelse mer än att göra det enklare att utskija värden > 0.