Håller med de andra om Eheim, köp minst ett 2217.
Jag har ett 2215 i ett 375-liters och det är alldeles för lite drag i det för att det ska kunna vara själv i karet, har satt i 2 innerfilter också. Har malawi så det krävs ju lite extra flås.
En stor fördel med eheim som jag inte sett nämnas förut, är att de är genomskinliga. Med hjälp av en stark lampa kan man se in i filtret och se om det är skitigt eller inte. Mycket praktiskt :)
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag har bland annat ett 2217, och varför ska jag lysa med en lampa på det för att se om det är skitigt? Man gör rent när det börjar tappa effekt, i övrigt så tycker jag att det är meckigt att hålla på med. Eheim är inte prisvärt och kvaliten är något från det förgångna, låter, krångligt att göra rent, följer inte med filtermaterial, vill man ha kranar så kostar det nästan lika mycket som pumpen. Nä jag kan bara säga att tetra-tec är i mina ögon ett bättre filter, tyst, enkelt att göra rent, kanonpris, allt filtermaterial följer med som biobollar, kranar och makaroner mm.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag har även am-top, men nä dom är också krångliga att hålla på med.[/FONT][/SIZE]