hej är det någon som kan hjälpa mig, mina guppysar dör.
det började med att en av dem dog för några veckor sen, sen dog en till för någon dag sen och nu har jag bara två vuxna guppysar kvar, dom såg ut att må bra igår men idag har det blivigt en helomvändning, det syns inte något på dem att de är sjuka förutom det att dom inte äter något och verkar "galna" om man kan tänka sig en galen fisk, dom ligger still sen spurtar iväg och simmar som om dom vore i ett flipperspel.
Jag kan inte se att det finns någon svampinfektion eller prickar på dem. Kan det vara någon parasit i dem?? som kanske påverkar hjärnan, det var min första tanke.
jag har en yngel"låda" i akvariet oxå men dom verkar må helt bra, dom äter och simmar som vanligt, det enda jag har sett var att igår så höll det minsta ynglet på att dö och hade något som såg ut som en lurvig grej som stack ut ur huvudet, men den är borta idag, och eftersom den praktiskt taget låg på golvet igår trodde jag att den skulle vara död, men nu simmar den runt som vanligt, kan ynglerna ha blivigt imuna? Borde jag flytta ynglerna någon annan stans.
vore evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!
MVH katarina