Har nyligen köpt ett begagnat akvarium och då följde det med en sån här pump/filter:
http://www.akvarieshopen.com/eheim-powerline-2252-1200-lh-p-137.html
Har ett akvarium av storlek 340l så den ska ju fungera utmärkt. Till saken hör att det inte följde med någon bruksanvisning och vad jag kan se så sprutar den på ngt alldeles enormt då jag har svårighet att ha flytväxter i akvariet samt att fiskar som komer nära den åker iväg i strålens riktning.
Är det ngn som har en sån här pump som kan förklara för mig hur jag ska kunna dämpa strålen? Det finns ju med 3 grejer. En genomskinlig grej som man skruvar in i ett hål (som på bilden) till vilken man även kan fästa en plastslang med ngn liten makapär längst fram. Det blir dock ingen skillnad om jag har plastslangen eller inte. Sen följer det med ngn annan grå grej som man skulle kunna ha istället för den genomskinliga, alltså också skruva in i hålet, men det blir ingen skillnad då heller. Ja, det är ju som det är när man ska förklara ngt man inte vet begreppen på men om ngn har en sån här pump så kanske ni förstår vad jag menar :)