Vet att jag kommer få många emot mig nu. Men snälla, lämna det för stunden, och hjälp mig att rädda min fisk!!
Jag har två slöjstjärtar i en skål (vi tar den diskussionen sen..). De har alltid mått bra och varit pigga.. Har haft dem där i två år, så jag har tagit hand om dem väl! Nu är den ena sjuk, och jag vet inte vad jag ska göra. Han har tappat balansen helt, och simmar på sidan. När jag matar dem (ca var tredje dag), försöker han få i sig mat, men det verkar som han inte riktigt hittar maten - han får iaf inte i sig någonting. Jag har handmatat honom två gånger, så han iaf ska få i sig någonting. Men det har inte blivit lika mkt som när han äter själv, av naturliga skäl. Men jag tror ändå inte det är maten som är problemet..
Alla värden är desamma som de varit tidigare i akvariumet, och min andra slöjstjärt mår lika bra som han brukar.
Jag bytte vatten helt för en vecka sedan, och upplever att det är sedan dess han blivit dålig. Häller alltid i några droppar "Aqua safe" från tetraaqua när jag byter vatten.. funderar på om det kan ha åkt i lite för mycket denna gången. Kan det vara någon fara? Eller vad kan det vara för fel på honom? Han ser inte sjuk ut, mer än att han tappat balansen och är otroligt slö - simmar knappt alls.
Snälla, jag vill inte att han ska dö. Har ni några ideér på vad jag kan göra?