HJÄLP FLuval 2

#1 - 27 oktober 2006 15:57
Köpte idag ett Fluval 2 innerfilter. Jag tycker att det låter mer än min gamla "shark" gjorde. Jag tycker även att den gärna vill flyta upp lite , den sitter inte helt fast på sin plats (filtret ,inte hållaren till det)
Sen finns det även en indikator på den....ska den lysa när allt är ok eller tvärtom??
#2 - 27 oktober 2006 16:29
gula knappen ska inte lysa utan den ska åka ner när filtret behöver rengöras! köpte ett 3+ häromdagen och det lät alldeles för mycket för vad som kan anses acceptabelt, gick tillbaka med det och nu ska dem skicka det till leverantören och se om jag kan få pengarna tillbaka..... har köpt ett aquael unifilter 500 uv för samma pris som 3+ kostade och jädrar vilket kanonfilter!!!! inbyggt uv ljus och går knäpptyst då den har en keramisk impelleraxel och finns påbyggnadssats att köpa där man lägger biobollar, makaroner eller vad man vill ha för biologisk filtrering!;)
#3 - 27 oktober 2006 17:00
ok, trodde att den skulle lysa
#4 - 27 oktober 2006 22:18
Jag har ett Fluval 304 om tystnade efter ett dygn då alla luftbubblor släppt och det bara är vatten kvar i filret. Men det var dock ett ytterfilter...
#5 - 28 oktober 2006 21:04
Låter som om du har luft i pumpen. Ta loss den i vattnet skaka den i vattnet. Krama ur filtret så det inte sitter massa luftbubblor där. Sedan sätt ihop filtret igen (även detta under vattenytan så inga nya luftfickor bildas i pumpen.
#6 - 28 oktober 2006 23:37
Låter som om du har luft i pumpen. Ta loss den i vattnet skaka den i vattnet. Krama ur filtret så det inte sitter massa luftbubblor där. Sedan sätt ihop filtret igen (även detta under vattenytan så inga nya luftfickor bildas i pumpen.

jag ska prova och se om det funkar :)

Annons