Hjälp, en av mina diskusar är sjuk

#1 - 26 augusti 2005 13:30
En av mina diskusar kan inte hålla balansen, den simmar runt och upp och ner. Jag har varit bortrest en tid och vet inte hur läge den har varit på detta sett. Kan den fått stryk, så att simblåsan har blivit skadad? Eller är det en sjukdom? Diskusen ser för övrigt bra ut, inga synbara problem. Jag har bytt vatten och ökat på temperaturen, vad mer kan jag göra?
#2 - 26 augusti 2005 13:54
[QUOTE=coarex]En av mina diskusar kan inte hålla balansen, den simmar runt och upp och ner. Jag har varit bortrest en tid och vet inte hur läge den har varit på detta sett. Kan den fått stryk, så att simblåsan har blivit skadad? Eller är det en sjukdom? Diskusen ser för övrigt bra ut, inga synbara problem. Jag har bytt vatten och ökat på temperaturen, vad mer kan jag göra?[/QUOTE]
Jag var med om detta förra veckan med en av mina discusar.Tror att den ev åt för mycket mat...
jag gav den av jbl:s granulat,som de förövrigt älskar.Hade haft ett avbrott med detta foder under en vecka,då jag gett vitlöksfoder.När granulatet kom ner tror jag den åt för mycket,den gjorde ungefär som din,men var bra efter ett par dagar.
hur många?hur stort kar? hur ofta vattenbyte?temp i baljan?slamsuger du ofta?

lennart
#3 - 29 augusti 2005 17:54
Frisk igen ??

Mycket konstigt, dagen efter så var fisken helt återställd. Jag har inte matat med någonting annat än grandulat, och inte särskilt mycket. Den kanske bara hade en "dålig" dag :-)

Annons