Hjälp! diskusarna leker!!!

#1 - 9 oktober 2006 16:46
Såg att ett av mina par (Marlboro red/Pigeon Blood) har börjat pusta frenetiskt på roten på BTN bakgrunden i 310 litaren.

Då det är den första leken börjar jag fundera på om det finns någon chans att det blir något av det hela med tanke på att de går i ett sällskapskar...?
Till sällskap har de lite Kardinaltetra, några Corydoras, ett par siameser samt ett par L081.

Har visserligen ett tomt 100 liters, men känner inte att jag riktigt orkar med att sätta igång det just nu, mycket dålig tajming, håller på att bygga nytt hus...

Vad tror ni, kan det bli något av det???
#2 - 9 oktober 2006 17:05
Det blir nog svårt mina lekte 2 ggr i sälskapskaret men rommen försvann på natten det var hungriga kardinaltetror som tog den skulle jag tro .

Men jag skulle tro att nu när dom börjat leka så kommer dom fortsätta med det så släng i dom i 100 litarn när du flyttat klart
#3 - 12 oktober 2006 15:48
Låt dom prova ett par gånger till vetja...
Nu har du ju fördelen att veta att du har ett par... eventuellt... kan ju vara 2 honor, men tror nog att det är ett par.
I och med att du nu vet så håller jag med teletubis, ta det sen när DU är klar.
Jag vet att det finns lyckade lekar i sällskaps kar, inte många men dock.
Om du har tänkt att odla på högre nivå har du ju säkert väntat på detta, och i och med det varit förberedd!?
Annars ha is i magen det kommer igen.
Låt det bli på dina villkor, nu när du har ett par är ju mer än halva loppet vunnit. (men det är ett långt lopp)

Lycka till! :D
#4 - 12 oktober 2006 16:38
Hej.

Du kan låta dom öva några gånger i sällskapskaret som Strixx säger.
Det brukar ta några ggr innan dom klarar det!

Annons