Hjälp!! Akvariet över sommaren!!

#1 - 5 juni 2004 13:33
Hej!

Nu måste jag åka hem för sommarn och då har jag ett problem. Fiskarna (guldfiskar) Tar jag med mig hem får de ett nytt akvarium hemma. Men vad ska jag göra med det gamla över sommaren, jag tänker särskilt på växterna?!?

Ska man tömma akvariet och slänga växterna för att köpa nya sen eller ska man låta det stå med vatten i och med växterna?

Behöver tips, massa!
#2 - 5 juni 2004 15:05
Hur länge skall akvariet vara ensamt?
Skall du inte titta till lägenheten på hela sommaren?

Det borde gå bra att lämna det med vatten i. Belysningen på timer och en pump som cirkulerar vatten.
#3 - 5 juni 2004 17:01
Om ingen kan titta till akvariet är det väl bara att tömma det och ta med växterna hem. Om du gör det, skölj gruset innan torrläggningen.

Mvh Erik
#4 - 6 juni 2004 09:28
Jag har ingen pump för jag har bara guldfiskar. Så det är växter och guldfiskar i.

Jag kommer ej besöka lyan på ca 2 månader om inte mer... så vad är bästa sättet?
#5 - 6 juni 2004 09:34
Enligt min åsikt behöver guldfiskar ett filter lika mycket som andra gör
#6 - 6 juni 2004 09:40
Ursprungligen skickat av SlamMan

Jag har ingen pump för jag har bara guldfiskar. Så det är växter och guldfiskar i.

Jag kommer ej besöka lyan på ca 2 månader om inte mer... så vad är bästa sättet?

Varför skulle inte guldfiskar behöva filter? De skitar väl ner ganska mycket?

Mvh. Martin
#7 - 6 juni 2004 09:41
Då hade jag tömt det och tagit med växterna hem eller kastat dem.

Annars riskerar du komma hem till en stinkande lya i höst.
#8 - 6 juni 2004 10:57
Hur stor vattenvolym rör det sig om?
#9 - 6 juni 2004 14:23
20 liters akvarium och 3 guldfiskar.. 2 växter. Så det är inte ngra stora saker utan vad som blir smidigast/bäst att göra
#10 - 6 juni 2004 14:48
Varför inte bara ta med alltihop hem? Hur lång resa rör det sig om? Om det bara är en dag, kanske upp till en sådär 12 timmar så kan du ju ta fisk och växter i en hink och sen packa ner akvariet...
#11 - 6 juni 2004 17:57
Tyvärr har jag så mkt pakning så jag kan ej få akvariet med mig hem.. knappt att jag kan få fiskarna... verkligen panik över min resa! :)

Annons