Har äntligen insett hur mycket jag saknade akvariet jag gjorde mig av med för ett par år sedan och vill nu skaffa mig ett lagom stort akvarium som inte tar allt för mycket plats men som ändå inte är för litet.
Eftersom att jag har begränsad bo-yta har jag övervägt att inhandla ett åttakantigt akvarium på cirka 48 liter. Frågan är nu hur mycket fisk jag egentligen kan ha i ett sådant?
Blev väldigt intresserade av Djurmagazinets Shubinkun - i butiken stod det nämligen 7-10 cm på informationslappen och det är ju inte vidare värst mycket.. läste därefter vidare om arten på internet och insåg att den egentligen kommer att bli mycket större? Bottenytan på ett 48-L är ju egentligen ingenting att skryta med, så frågan är ju om två stycken shubinkun/slöjstjärt eller annan art skulle trivas? Det bästa hade väl egentligen varit att köpa ett betydligt större akvarium, men nu är det som det är.
Har förut haft en hel del olika slags malar, tetror, olika mollys, ja någolunda lätthanterliga fiskar för mitt amatörhobbyintresse. Då har jag haft betydligt större akvarium på över 100 liter och det är därför jag blir aningen fundersam på det här inköpet.
Någon som har tips och idéer?