hjälp

#1 - 24 maj 2008 21:01
har köpt nya malawi ciklider idag ..koppat i dom .dom simmar upp och ner på ena sidan och verkar väldigt stressade .har ni något råd vad jag ska göra ?
#2 - 25 maj 2008 04:39
Prova att släcka ljuset, men det har du säkert gjort vid det här laget;).
#3 - 25 maj 2008 07:45
hjälp jag har ett par palettciklider dom fick rom men sen nästa dag så va rommen borta jag tror att palett hannen har ätit upp rommen men nu leker dom inte
dom bryr sig inte om varandra men min palett hanne han hittade ett bra ställe under
en sten och så visade han honnan stället men hon bryde sig inte om hannen
snälla hjälp jag vill ha palett yngel !!!! tacksam för svar
#4 - 25 maj 2008 11:50
Simon H skrev:
hjälp jag har ett par palettciklider dom fick rom men sen nästa dag så va rommen borta jag tror att palett hannen har ätit upp rommen men nu leker dom inte

dom bryr sig inte om varandra men min palett hanne han hittade ett bra ställe under

en sten och så visade han honnan stället men hon bryde sig inte om hannen

snälla hjälp jag vill ha palett yngel !!!! tacksam för svar

Du borde nog starta en egen tråd, men du behöver inte oroa dig. Du kommer ha så mycket Paletter att du önskade att de aldrig fick fler. Ha tålamod bara, de ynglar nästan värre än Guppy.
#5 - 25 maj 2008 14:23
ja du har nog väl rätt för jag hade dom i ett akvarie där dom fick rom men nu får
dom inte rom i det stora akvariet.
#6 - 30 maj 2008 07:45
Troll

Troll, trOLL, TROLL :mad:

Men det var visst borttaget nu det inlägget [:o]
Men jag har lärt mig nu Kjell ;). Raportera spam utan att kommentera :D
#7 - 30 maj 2008 07:47
Spam!!!
#8 - 30 maj 2008 07:50
Jens A. skrev:
Spam!!!

Raporterade det precis.
#9 - 30 maj 2008 23:18
fan att folk orkar.ville fråga om mina nya malawisar.men det går inte .lite sur är jag.
#10 - 31 maj 2008 08:18
Tougaye skrev:
fan att folk orkar.ville fråga om mina nya malawisar.men det går inte .lite sur är jag.

Vad/vem är du sur på :confused:
#11 - 31 maj 2008 09:52
Nina82 skrev:
Vad/vem är du sur på :confused:

Inlägg nr 6 skulle jag tro.
#12 - 31 maj 2008 18:17
ansjo skrev:
Inlägg nr 6 skulle jag tro.

Puh.. Jag som började ta åt mig eftersom h*n inte skrev vem h*n var sur på [:o]
#13 - 31 maj 2008 18:32
Nina82 skrev:
Puh.. Jag som började ta åt mig eftersom h*n inte skrev vem h*n var sur på [:o]

- He he! Tokigt det kan bli.
#14 - 31 maj 2008 18:36
- He he! Tokigt det kan bli.

Jo.. Det är lätt att saker och ting tolkas fel eftersom man inte hör röstläge och känner av kroppsspråket så bra via internet :p.
Ville ju inte alls göra någon upprörd [:o], inte denna gången iaf :D.
#15 - 1 juni 2008 10:26
Tougaye skrev:
har köpt nya malawi ciklider idag ..koppat i dom .dom simmar upp och ner på ena sidan och verkar väldigt stressade .har ni något råd vad jag ska göra ?

Nåja, åter till frågan. :)

Som vanligt: Är allt annat ok i akvariet, pH, nitrit, temp? De andra fiskarna är inte stressade?
#16 - 2 juni 2008 20:56
nu funkar det dom gräver som dårar .vet inte riktigt om jag ska stänga hålen .rädd att stenarna ska kolapsa.har en av honerna som gömmer sig stor del av tiden men kommer fram och äter.grymt roliga fiskar mina Pseudotropheus saulosi .värdena är bra byter vatten rätt ofta lite rädd om dom.hahaha fan dom kostade pengar ju:)
#17 - 4 juni 2008 09:14
Nå, då är det helt normalt. Alla fiskar blir lite konfunderade när de hamnar i nya omgivningar. :)
#18 - 4 juni 2008 22:00
Tougaye skrev:

jaa brukar nervös när den är ny den för i börjar... men inte så farlig.. behöver inte vara orolig så den blir kommer sig tufft fiskar hos dig..
#19 - 4 juni 2008 22:01
Tougaye skrev:

ja kolla o kolla på vatten värde ph så bäst brukar runt 8.0 ph runt.. o bra ge lite havsalt när den byter vatten..o vad har du för din filter??? o vad karet har du där???
#20 - 15 juni 2008 12:31
de kan va så att domär sträsiga eller att dom vill leka eller att dom är rädda.
#21 - 25 juni 2008 07:29
allt går bra nu .nu kanske det blir en art till .tror att det blir Pseudotropheus demasoni eller röd zebra.vad tycker ni om det ??kanske lite mindre grupp typ 1+3 el 1+4.
#22 - 25 juni 2008 11:50
ja jag tycker bra den rödzebra så klart.. men demasoni är lättare känsligt..

Annons