Hjälp!!!!!

#1 - 20 december 2006 22:53
Har inte fått nå svar på förra tråden, så provar igen med en ny!!

HUR SER MAN SKILLNAD PÅ RÖTTER FRÅN LÖV OCH BARRTRÄD???????
NÅN SOM VET?????:confused:
#2 - 21 december 2006 09:30
Det beror på om de sitter fast i trädet:D .

Skämt åsido så tror jag det är svårt, men testa att ta en kniv och skrapa på roten, luktar det lite kåda så är det från barrträd. Har roten legat länge så är det troligt att det inte luktar längre och då kan det vara svårare, men om du kollar i åar som har mycket lövträd vid kanterna så är det troligare att roten kommer därifrån.
#3 - 21 december 2006 19:23
ansjo skrev:
Det beror på om de sitter fast i trädet:D .

Skämt åsido så tror jag det är svårt, men testa att ta en kniv och skrapa på roten, luktar det lite kåda så är det från barrträd. Har roten legat länge så är det troligt att det inte luktar längre och då kan det vara svårare, men om du kollar i åar som har mycket lövträd vid kanterna så är det troligare att roten kommer därifrån.

Oki... Men den verkar ha legat länge länge i vattnet, för den har antagligen spolats, men den luktar inget osv, om det skullre ändå vara från ett barrträd, och är så pass gammal,,, tror du att det funkar änndå?
Tack för svaret bye the way :):D
#4 - 21 december 2006 22:14
Det är möjligt att det skulle funka, men personligen skulle jag inte chansa. Det finns rötter att köpa i akvarieaffären som ser ut nästan som grenar och dessa skulle jag nog satsa på i så fall.
Det är lite dumt att spara pengar på sådana saker som kan bli dyra i längden om tex fisk dör.
#5 - 21 december 2006 22:56
ansjo skrev:
Det är möjligt att det skulle funka, men personligen skulle jag inte chansa. Det finns rötter att köpa i akvarieaffären som ser ut nästan som grenar och dessa skulle jag nog satsa på i så fall.

Det är lite dumt att spara pengar på sådana saker som kan bli dyra i längden om tex fisk dör.

Mm.. Men jag har köpt ett nytt / Till akvarie jag ska inreda.. Så får se hur jag gör..
Det handlar juh inte om pengarna, utan det var min son och jag som plockade roten.... Så det var våran egna "grej"
Får se hur vi gör..

// Jessica
#6 - 21 december 2006 23:35
Om du inte har bråttom så skulle du kunna ha några "test-fiskar" i, säg, en månad åtminstone och se hur det går? Mår de fortfarande bra då så skulle då jag tro att det är fritt fram! :)
#7 - 22 december 2006 17:37
Nitra98 skrev:
Om du inte har bråttom så skulle du kunna ha några "test-fiskar" i, säg, en månad åtminstone och se hur det går? Mår de fortfarande bra då så skulle då jag tro att det är fritt fram! :)

Ja vilken bra idé!!!

Ska testa.. Får offra nån... ;)
Närå, men jag tror att det ska funka!!!:D

// Jessica

Annons