En av mina blackmolly har en ljus beläggning snätt bakom / ovanför gjälen kan detta vara Sammetssjuka? det är precis likadant på andra sidan, den har smalnat av något med...
mina fick lite prickar på ryggen, och som en "eayliner" kant framför ögonen och vid gälarna på sidan, de gick fort för de fanns inga igår kväll. Dom är svarta så de syns rätt bra. Tur att jag är hemma å sjukskriven så jag såg de snabbt.
samma här, nu ligger den sjuka i ett eget litet kar, (tack till godis affären som snällt ger bort gamla godislådor :) ) så är det bara att hoppas att dom andra slipper bli smitade...
finns det någon medicin som kan bita på det mesta, fortfarande osäker på vad det är...
Jag funderar lite på dina mollysar: har dom fått detta nu eller...?
Nästan alla mina mollysar har grå skiftningar här o var. Dom är inte sjuka och har alltid haft sådant.
Fast det är klart, är dom verkligen sjuka så märks det ju på annat vis oxå.
Svea
har inte sätt det tidigare men dom är inte fullvuxna än så det kanske är att det inte synts än, hoppas värkligen detta eftersom det är min sons fiskar, han skulle inte bli glad om han kom hem efter en veckas vistelse hos pappan och hitta massa fiskar döda...
vet du om man kan höja salt halten lite och i så fall hur mycket, har en tsk per 10l nu...
sant, sund bara om det är något i vattnet så dom andra dör med... blödig mamma som jag är så funderar jag på att köpa ett akvarie till med lite andra fiskar så dras nog hans intresse dit istället...
har ändå funderas på att utöka lite med nya spännande arter...
om det är vita prick sjukan så måste du behandla, räcker inte med salt... köp medecin i fiskaffären, de finns olika sorter att köpa. Och du mäste tyvärr behandla hela karet. Även om du tagit ut dom. Se om de finns andra fiskar som fått färg.