Hjälp

#1 - 20 september 2005 07:39
Min lilla kille har fått en akvarium i present av svärföräldrarna. Han fick även med 2 små guldfiskar slöjdstjärt samt 6 små hanguppisar- nu har vi köpt till 13st tetror och bara 5st finns kvar. Jag frågade på djuraffärn om det gick att ha små tetror ihop med guldfiskar och det var inga problem sa dom guldfiskar är fredliga. I helskotta heller säger jag, ngn utav dom har ju käkat upp nästan alla - vad ska jag ta mig till med dem, min lilla son är jätteledsen och tycker att dom har varit dumma mot dom andra fiskarna.
#2 - 20 september 2005 09:01
kolla arbetsbeskrivningarna här på zoopet, så får du bättre info om fiskarna du har än du får i affärn, där är dom försäljare och har en tendens att säjja mest vad som helst för att sälja grejjer och fiskar till dig, tyvär.

Hur stort var akvariumet? Guldfiskarna blir ju rätt så stora... som sagt kolla arbetsbeskrivningarna.

Är du inte nöjd med fiskarna, och kanske din lille som inte tycker guldfiskarna var nå roliga när dom åt upp dom andra.. så kan du alltid be att få lämna igen dom. Köpa några mindre tetror eller några tjejer till guppysarna istället.

kolla vilka fiskar som passar ihop och vilka som passar för storleken på erat akvarium under arbetsbeskrivningar- sötvattenfiskar. Så får du massa bra svar och ideer:)
#3 - 20 september 2005 09:15
Tack för svaret, akvariet är visst 75 liter och slöjdstjärtarna är inte så himla stora - förstår att dom växer så småningom. Ska prata med min son när han kommer hem från dagis för att höra vad han vill om vi ska lämna tillbaks dom till affärn och endast ha "snälla" fiskar istället.
#4 - 20 september 2005 09:39
Ett bra förslag! De flesta zooaffäre packar på guldisar som första fisk för att de är så lätta att ha att göra med. Tyvärr informerar de inte att de växer snabbt och äter det mesta som går in i deras munn. De är som dammsugare. Lycka till med de fiskar som är kvar! :)
//Camilla
#5 - 20 september 2005 12:12
[QUOTE=Cam]Tack för svaret, akvariet är visst 75 liter och slöjdstjärtarna är inte så himla stora - förstår att dom växer så småningom. Ska prata med min son när han kommer hem från dagis för att höra vad han vill om vi ska lämna tillbaks dom till affärn och endast ha "snälla" fiskar istället.[/QUOTE]

ja på 75L får han ju plats med en hel del andra lite snällare, mer passande och riktigt fina fiskar:)

Annons