Jag är en mycket hemsk människa det lär min dvgurami hane tycka *suck* han är nu inne på tredje försöket att bygga skumbo så jag har låst mej själv ute från akvariumet ajja lite bakgrund fakt
Försök ett : köptes in i gbg tessammans med en redan då tjock hona (kaxigaste hanen)
Han började två dagar senare bygga sumbo precis ovan för pumpen =/ det höll!!! sedn två-tre dagar senare fick akvariet till öckning av lite alg ätare = vatten ytan rubbades och skumbot flöt iväg åt olika håll ville reparera skadan genom att *putta* tebax flytväxterna =/ gick inge vidare
Försök två tre fyra dagar senare var ett skumbo på väg att komma till ännu en gång *samma ställe* efter ca tre dagar behövdes !!! dock vatten byte = allt gick åt skogen igen
Försök tre nån vecka senare(nuvarande försök) hade ett yngelkar?? i akvariumet (till mina guppy som dock lyckades rymma *suck*) där har hanen ivarjefall börjat dragit upp vallisinera rötter nu vilket gör det till största skumboet hittills
Men akvariumet måste städas!!!
vet ej vad jag ska göra akvarium ock fiskar ska dessutom flyttas om ca en månad .
Han har aldrig visat honorna som under försök två¨försökte leka med varandra ???(är det normalt??) han jagar bara iväg dem ajja han bryr sej heller inte så mycket om detta skumbo som de andra guppysar å liknande tillåts utan vidare komma nära skumboet.
Är det mitt fel att han tröttnat på sina försök vad ska jag göra ??? tacksam för snabbt svar
Akvariumet är på 120liter
innehåller 6 guppy 6 corydias ??kan ej stavning 2 choklad malar (de ska flyttas vet att akvariumet e för litet för dem som vuxna) 1 pleco 1 ancistus 2 amano räkor en vändmal en dvguramihane 2 dv gurami honor
Ca 25-26 grader varmt vatten höjd på ca 30 cm powerhead pump vallisinera javamossa å två växter till jag inte kan namnet på..
Wow vikket innlägg ajja hoppas ni orkar läsa mycket tacksam för hjälp.......obs inget fel på ph kh eller ammonium??? ajja fiskbajs helt enkelt