Hjälp.. När jag startade om mitt 40-50 kar så när jag häller vatten så blir de bubblor och skum som jag hade haft lite lite lite diskmedel i men inte riktigt mycket skul typ bara bubblor och om man kollar på vatten ytan under ifrån så ser de jätte äkligt ut typ lite grönt och skum aktigt ut. så har de varit länge.. men jag har tvättat sanden jätte noga. för att ja skulle starta om de. de ser väldigt äkligt ut. vad ska jag göra. att byta vatten igen är ingen ide för de blir så igen. kan de va typ nått på botten under stensanden. vad e de som har osakat detta karet är rätt gammalt haft de flera år min bror hade de när han va liten och så nu inna jag fick de så hade det blivit nån sjukdom i det alla fiskar dog och de hade blivit alger och vattnet luktade jätte pyton och massor med sniglar. och jag släppte i typ 3 malar där och 2 av dem dog sen dog nog den andra jag kommer inte ihåg men de va i sommras typ den här tiden förra året. för vi skulle byta rum och så. n'är jag hade bytt allt vatten fast jag gjorde nog inte ren hela den men då sog de värre ut det var som många skumbon som var på ytan och så typ rök det upp från de där som man dekorerar karet med te.x kruka. och sånt där. Hur kommer allt detta sig. någon som har har/haft samma problem?
Jag vågar inte ha nåra fiskar än tills jag e fri från de. fast min pappa har haft två malawi ceklider. dock att jag har försökt få han att inte köpa nåra för att de va för litet. nu har jag dem i mitt 63 liters som är något större och de värkar trivas men skulle nog behövt lite större. men kar kostar och så.
MVH Felicia