Någoot har hänt med vårt akvarium .Satte ihop en choklad mal en pansar ål en väder ål två flying fox samt en liten gibbi . I ett dessvärre litet akvarium "emdast 120 liter " ska skaffa ca 350 liter nu till sommaren .
I varjefall var allt frid och fröjd tills vi matade fiskarna med röda mygglarver vilket var för ca 5 dagar sedan nu är där kvar choklad malen som vi tror lever (de äre ju dessvärre bra på att gömma sig) Sammt pansar ålen de andra har dött en mystisk död . Först hittade vi de båda flying fox döda i akvariet två dagar efter matningen. Dagen efter såg jag att min pansar ål såg ut att ha blivit gnagen på och var alldeles silvrig istället för grön på ryggen en bit framför analfenan. Så jag flyttade tillbaka henne till det mindre akvariumet där hon bott innan . På morgonen dagen efter det hittade jag väder ålen död hon var röd runt munen och man såg inte ögonen på henne verkade ligga som en hinna lr nåt över dem. Men gibbin var hur pigg som helst så vi funderade aldrig över honom . Samma dag såg jag att min ål hade fått fler "silver" fält lite utspritt på kroppen samt att hon verkade "gnaga" på de färgade ställena . Framåt kvällen samma dag hittade vi gibbin upp och ner i akvariet då hade han dött på mindre än en halvtimma han såg inte så konstig ut som de andra men jag tyckte han såg ut att ha en ganska svullen buk.
Nu undrar njag om nån vet vad detta kan bero på och vad man kan göra för att rädda min lilla ål . Jaqg och min pojkvän tror det kan vara maten då den han bli helt tinad och sen omfryst på en resa .
Tacksam för snabba svar.