Hjälp!!!

#1 - 18 mars 2005 18:06
[color=darkorchid]Mina fiskar har fått små vita "saker" på kroppen.[/color]
[color=darkorchid]Dom är trötta och går och lägger sig på botten hela tiden.[/color]
[color=darkorchid]Vad kan det vara?[/color]
:confused: [B)]
#2 - 18 mars 2005 18:13
Vad är det för fiskar, hur ser de vita "sakerna" ut? Temp, storlek, antal fisk osv?
#3 - 18 mars 2005 18:19
det är guldfiskar, molly o en tetra o en mal 10 st. de ser ut som små vattenbubbulor fast vita.
#4 - 18 mars 2005 18:20
Tempen är 25 Grader
#5 - 18 mars 2005 18:22
Troligtvis svamp... Tillkommer det nå´t på fisken brukar det vara det, försvinner det nå´t (typ fenor och fjäll) brukar det vara parasiter. Finns bra medicin i zooaffären.
#6 - 18 mars 2005 18:24
Förresten, sitter det på fenorna eller på kroppen? Hur stort är karet? Guldfiskar gillar kallare vatten än de andra... Är alla fiskar drabbade?
#7 - 18 mars 2005 18:24
[QUOTE=aqua J]Troligtvis svamp... Tillkommer det nå´t på fisken brukar det vara det, försvinner det nå´t (typ fenor och fjäll) brukar det vara parasiter. Finns bra medicin i zooaffären.[/QUOTE]Ok. Tack för hjälpen
#8 - 19 mars 2005 14:19
vita prick sjukan.

det kan vara vita prick sjukan. jag hade det och det var ungefär som du beskrev. Men jag kan inte minnas att mina fiskar blev trötta. Tips du kan gå till en zooaffär och berätta för dem om dina fiskar och dom kanske kan ta fram ett medel som du kan droppa i vattnet. dom kan bli friska
#9 - 19 mars 2005 14:22
jag vet inte vilken tempratur dina fiskar gillar att leva i men jag har 26grader i mitt.
#10 - 19 mars 2005 16:04
Guldfiskar gillar inte så hög temperatur. Å andra sidan gillar molly inte lägre temperatur så du har ett litet problem...
#11 - 20 mars 2005 11:05
[QUOTE=aqua J]Troligtvis svamp... Tillkommer det nå´t på fisken brukar det vara det, försvinner det nå´t (typ fenor och fjäll) brukar det vara parasiter. Finns bra medicin i zooaffären.[/QUOTE]

deras fenor har försvunnit o ser konstiga ut. Nu är nåra av dem döda o v har medicinerat. karet var nytt 112L (flyttade de från ett mindre) o startades för en vecka sen. Vattnet var lite grumligt av nån anledning. Vi hade i en ny sten, kan den vara boven. Hade aldrig nåt problem med det förra karet.....

vad ska man göra när de är friska?

Annons