Hittat nått konstigt i mitt 190L

#1 - 13 april 2008 13:58
Kan nån säga mig vad detta är??
:confused:

Ang. mina gula räkor så är alla vips borta...helt säker på att alla krypit in i filterkammren.
Hämtade ut 3 st i igår, men nu verkar alla ha hittat dit. Måste hitta en lösning men vet inte hur.. och det är så svärt för mig att förklara för er hur det ser ut innuti detta pumphus då det är väggkaren jag pratar om.. ska se om jag hittar nån genomskärning eller nått så ni förstår. Måttligt glad idag.

[COLOR=red]Notis:[/COLOR] (Bild) Så här ser insuget ut.. alldeles för stort nät för räkorna att komma igenom, nu funderar jag på att silikona fast ett mindre nät över. Vad tror ni om det..?
#2 - 13 april 2008 13:59
Ja, det var verkligen konstigt.
Jag har aldrig sett nåt liknande.
Kanske en sötvattenssvamp eller ett mossdjur?
#3 - 13 april 2008 14:03
Vad har du för invånare
#4 - 13 april 2008 14:09
Jag har Röda posthorn, prickiga blå ögon, och körsbär och tigerräkor samt malaysiska snäckor.
#5 - 13 april 2008 14:44
Cessman odlar nya djur. :)
#6 - 13 april 2008 15:28
Spännande.. Kanske något ungarna har satt ned i karet eller så är det ett sötvattens odjur du håller på avla fram :] Posthorns snäckorna som varit produktiva kanske. Eller så är det en hybrid av allt du har där i ;) Du skulle testa att beröra det...
#7 - 13 april 2008 15:44
det é en redmoore rot du har det på va?.. det é nog en svamp isf. som brukar bildas på dom.., du kan antingen ta upp och skrubba, eller skrapa av det och slänga det, eller strunta i det...
#8 - 13 april 2008 15:46
MagicFingers: Ja du ingen aning köpte den på Akvarielagret. Du ser helheten om du går in på mitt 190L kar.
#9 - 14 april 2008 05:44
Ser precis ut som min redmoore rot och jag hade div vitt ludd och vita fläckar på min som jag skrubbade bort. De försvann efter ett tag. :) (hade räkor och ancistrus där i).
#10 - 14 april 2008 11:53
Är roten helt nyinköpt?

I så fall är det nog mögel, ja. Det skulle kunna se ut så där pga att det är vattenavstötande och fortfarande har luft fångat bland svamptrådarna.
#11 - 14 april 2008 18:17
Ja den är inköpt i samma veva som karet. dvs inte så länge sen.

Annons