Hitta läckra stenar...

#1 - 1 november 2005 19:11
Hejhej..

Tänkte bara höra om ni hade några fina tips över nån speciell plats där man kan hitta fina stenar/bergbitar till akvariet..
Brukar ta en tur på landstället ibland och kika lite. Några idéer om något speciellt ställe som håller i lite extra fina stenar.

Letar efter stenar med mycket karaktär och ser ut som mindre berg...

Känns som ett väldigt dumt ämne, men vem vet.. kanske nån som har nå tips att ge..
#2 - 1 november 2005 19:43
finns ju alltid kvarts av alla det slag..
berg.. då tänker jag direkt på granit! granit måste vare det mest "berglika" av allt.
#3 - 1 november 2005 20:53
Jag vet ju inte var i landet du bor, eller om dina fiskar är känsliga för kalkhaltig sten. Men om du någon gång beger dig till Öland, så åk upp till Byrum. Förutom att många besöker denna plats för att se på raukarna så är stranden full av otroligt vackra stenar. Det gäller nästan alla stränder på norra Öland.
Mvh Jeanette
#4 - 2 november 2005 10:17
bor i sthlm så några exotiska ölandsstenar osv blire nog inte tyvärr...
vad kostar det att köpa sten över nätet? vanligtvis..
#5 - 2 november 2005 10:27
beror ju på vad du vill ha för sten.. kolla in pwss.nu o se, antar att det blir frakten som är dyr...
#6 - 2 november 2005 10:50
[QUOTE=izac]bor i sthlm så några exotiska ölandsstenar osv blire nog inte tyvärr...
vad kostar det att köpa sten över nätet? vanligtvis..[/QUOTE]
Om man åker gamla nynäsväge från Stockholm, så passerar man ett ställe som heter Fituna, där nere kan man ställa bilen 5m från vattnet och det finns även ett grustag, där har jag gjort många fina stenfynd. Vill du veta mera så får du PMa.

Annons