hinna på ytan

#1 - 23 februari 2005 12:54
Hej

Jag har en hinna på min yta, vad kan det bero på? Ser inge trevligt ut... Någon som har någon tanke?
#2 - 23 februari 2005 13:05
http://www.zpet.se/forum/showthread.php?t=71139

[font=Comic Sans MS][color=red]Kanske finns nå´t svar att hämta här.[/color][/font]
#3 - 23 februari 2005 14:59
tack

de kan ju vara mitt egengjorda foder på räkor, ärtor och gelatin som ställer till det. men de är smarr säger firrarna!
#4 - 23 februari 2005 15:07
Läste nånstans att det kan ha att göra me co2 lågt ph och en hel del annat. Men klart att fodret kan vara boven... Fick själv hinna i mitt akvarium, svårt att sägga om det berodde på att ja mata me räkor eller om det va mäsk co å lågt ph då allt skedde på samma gång?!
#5 - 23 februari 2005 15:10
de är ingefär de som sker här med... hehe. co2 och räkor... ;)
#6 - 1 mars 2005 14:01
Verkar faktiskt som det har mer att göra me co2 än med räkorna... ja sluta mata me räkor, ena firren deppar... och visst blev det mindre hinna på ytan.

Tills jag en morgon vakna å tyckte att det lukta mäsk i lägenheten?

OOJ ena flaskan hade vält, men va skojigt att slabba me mäsk kl 6 på morgon, nu kan jag inte säga säkert men ja antar att den vält på kvällen redan innan jag koppla ur mäsk-co2 för jag hadde en 7-helsikes hinna på ytan.

Har en tvättflaska mellan, men den hadde vält oxå varpå den så sakta fylldes me vatten från mäsk flaskan, fundrar nu på att börja blanda min mäsk i nån dunk eller nåt som inte välter så lätt.

Annons