Barbie skrev:Min pojkvän har 2 stora oscars, men dom smutsar ju ner så otroligt mycket!
Och du, ska fossils ha en "bula" på undersidan av magen? Blev lite rädd när jag köpte den.. Trodde den skulle lägga ägg ^^
Barbie skrev:Hajen verkar inte alls stressad faktiskt, han är lugn och simmar sakta runt runt. Vet att man helst inte ska ha paroon hajar överhuvudtaget, men kunde bara inte låta bli då dom var 10-15 st i samma akvarium som inte var större än 55L.. Jag kommer lämna iväg honom/henne sen till furuviksparken, dom har ett speciellt ställe där för bla. Hajar och andra "monster".
Barbie skrev:Vet att man helst inte ska ha paroon hajar överhuvudtaget, men kunde bara inte låta bli då dom var 10-15 st i samma akvarium som inte var större än 55L..
Barbie skrev:Nått annat speciellt man måste tänka på? Just nu ger jag dom röda mygglarver och slänger i nån räka då och då, borde jag mata malen med nått annat?
HenkeP skrev:Hade det då inte varit bättre att låta handlaren ha kvar allihop, för om ingen köper, så kommer dom ju ganska snart växa ur hans akvarium, och visst, då kanske dom "offras", men handlaren kanske inte tar in dom igen?
Röda mygglarver borde du nog sluta med, gör en sökning här på forumet så får du ganska omgående svar på varför.. Dom är tydligen ganska allergiframkallande..
eriahl skrev:Menar du akvariet därinne som det varit svensk fisk i?
Eller om något annat hur stort är det och står det så vanligt folk kan se såna "monsterfiskar"?
Barbie skrev:Dom tar in nya hela tiden, och dom verkar faktiskt inte vara särskilt kunniga överhuvudtaget. Har slutat med mygglarverna nu, matar dom med fisk och räkor :)
HenkeP skrev:Ja, det är klart dom gör så länge folk köper dom.. ;) Och skulle dom fortsätta ta hem även om folk inte köper dom, då är dom inte speciellt smarta..
eriahl skrev:Så dom har alltså byggt ut det huset för akvariet och kanske annat roligt? Någon aning om hur stort det "lilla yngelakvariet" är? Kanske dax att ta dykcertifikat och plumsa i
Hur är det med Synodontisen förresten?