Herregud!!!

#1 - 1 augusti 2008 09:22
Hur tänkte man då? Kolla STORLEKEN på guldfiskarna i det här lilla akvariet... Det kan inte vara sant!

http://www.blocket.se/vi/16787175.htm?ca=11_s
#2 - 1 augusti 2008 09:34
Totalt underkänd rubrik på den här tråden.

Har du anmält annonsen till Blocket? Att klaga på ett forum där vi alla vet att plågsam djurhållning existerar hjälper inte lika mycket som att faktiskt rapportera annonsen till annonsplatsen.
#3 - 1 augusti 2008 11:39
Jag tänkte faktist inte ens på att man kunde klaga! Det var ju en superb idé! Nu är annonsen bortplockad...
Kan ju nämna för de nyfikna att akvariet var 60 cm, brett, 40 djupt (stod inget om höjd men jag gissar 40) och hade 4 gudlfiskar i, varav 2 av dem var 20 cm!!!

F-n, skulle ha sparat ned bilderna som exempel för dem som tycker att de kan simma i små skålar, det var slöjstjärtar allihop med...
#4 - 1 augusti 2008 12:48
Sånt här pågår i stora skalor överallt. I många fall förstår inte ens ägarna att dom gör fel, eller bryr sig inte särkilt mycket. Men det är inte något vi kan göra någonting åt. Jag anser att man på sådana här forum ska försöka undvika tråkigheter som egentligen alla vet om och istället fokusera på det roliga ifrån den här hobbyn.

Det man inte vet lider man inte av.
#5 - 1 augusti 2008 13:58
Jag förstår vad du menar.
Men jag hade velat se extrema annonser, då SER man verkligen vad det är alla försöker varna för och tala om.
Att inte vilja veta är för mig som att välja bort en del kunskap och erfarenhet.
Men alla har rätt till sin åsikt ;)

Annons