Herotilapia multispinosa Orange?

#1 - 2 januari 2009 17:38
Ja, som rubriken lyder... tänkte höra ifall någon har nån bild på denna variant. Är det nån framavlad sort eller finns den i det vilda?
#2 - 2 januari 2009 17:56
Köpte själv fyra Archocentrus multispinosa häromsistens, som tydligen skulle bli ovanligt snygga som vuxna, med mycket blått. I alla fall sa han i affären att uppfödaren hade sagt det. Minns inte vad han kallade dem, men det kan ha varit "Orange". Lustigt nog skulle de ha mer blått än vanligt, om jag minns rätt. Mina är inte så stora än, så man får väl se hur de blir se´n. De ska visst vara en naturlig variant.

Såg för övrigt ett gäng vuxna multispinosa i en annan affär för några år se´n, varav några var tomatröda.
#3 - 2 januari 2009 21:21
Jo det finns en del vildformer av multi och minst lika många framodlade varianter.
Någon bild på orange får du nog googla på:D
#4 - 2 januari 2009 22:35
Kollade just på en bild på en "orange" variant som var ruggigt snygg([COLOR=#606420]http://www.jmtrops.com/SouthCentral.html[/COLOR])!
Gillar iofs mina vanliga mutli "red eye" som oxå är väldigt snygga! Om än bara gula och svarta.. // Göran
Bilagor:
#5 - 3 januari 2009 16:57
jahapp, nu har jag vart å köpt mig ett gäng (5st). Och de hade röda ögon men inte så värst "orange" än iaf.... Men dom skulle tydligen bli väldigt snygga när de blir större så de blir kul att se:d
#6 - 3 januari 2009 18:20
Multispinosa är riktigt snygga oavsätt variant o färg.
#7 - 4 januari 2009 11:59
Och ena riktiga växtätare! Dom norpar i sig hela tiden nästan från min stora växt.... jaja de är väl smällar man får ta;)
#9 - 11 januari 2009 19:44
Har alla multispinosa orange röda ögon?
Jag köpte 2st som skulle vara orange. Den ena är lite större än den andra och har röda ögon, den mindre är lite gråare i färgen men det försvinner kanske när den växer till sig lite. :confused:
#10 - 8 november 2009 16:30
Har köpt 10 ungfiskar som är blekt turkosa med grå ränder, lite tråkiga i färgen enligt mig men dom kanske bättrar sig med tiden (nu är dom ca 4-6cm) väldigt fin ciklid med trevligt beteende:)
#11 - 8 november 2009 18:51
DJonsson skrev:
Har alla multispinosa orange röda ögon?

Jag köpte 2st som skulle vara orange. Den ena är lite större än den andra och har röda ögon, den mindre är lite gråare i färgen men det försvinner kanske när den växer till sig lite. :confused:

Nepp det hardom inte! Det finns en variabt som kallas för A. sp Red eye som har röda ögon. Hade själv ett väldigt produktivt lekpar av denna fisk.

Micke_1991

Dom kommer sig när dom blir könsmogna. Multisarna kan vara bleka i färgerna men det fräcka är ju att dom kan växla färg ganska fort efter humör. Blekgula ena minuten och klargula med svarta ränder nästa.
#12 - 9 januari 2010 14:04
Tack då väntar jag med spänning:d

Annons