Here we go, nano räk kar!

#1 - 24 januari 2009 19:28
Blev ett litet oväntat köp idag. Nämligen ett litet akvarie i plast som ska användas som räk kar till Crystal red.

Antal liter vet jag inte.

Dock inredde jag den direkt med sand, växter, och sten som jag hade hemma. Belysningen blev en gammal skrivbords lampa. Allt sammanlagt (Dock inte inräknat kostnaden för räkorna som kommer på tisdag) blev en nätt förlust på 59 kronor. ;)

Ska bli kul att testa, hade tänkt byta ca 5 dl vatten (0,5 liter) varje dag, känns lagom för ett så pass litet akvarium.

Bild:

[ATTACH]16929[/ATTACH]

Detta var mitt första impuls köpta akvarium, på ca 2 timmar så kom akvarie hem och var fullt inrett. ;)

Glöm inte följa uppdateringarna som kommer. ;)
#2 - 24 januari 2009 19:31
Haha komemr nog bli lika framgångsrikt som ditt 200 liters.

Varför byter du inte bara ca 2 liter i veckan istället?
#3 - 24 januari 2009 19:32
JojjeN skrev:
Blev ett litet oväntat köp idag. Nämligen ett litet akvarie i plast som ska användas som räk kar till Crystal red.

Antal liter vet jag inte.

Dock inredde jag den direkt med sand, växter, och sten som jag hade hemma. Belysningen blev en gammal skrivbords lampa. Allt sammanlagt (Dock inte inräknat kostnaden för räkorna som kommer på tisdag) blev en nätt förlust på 59 kronor. ;)

Ska bli kul att testa, hade tänkt byta ca 5 dl vatten (0,5 liter) varje dag, känns lagom för ett så pass litet akvarium.

Bild:

[ATTACH]16929[/ATTACH]

Detta var mitt första impuls köpta akvarium, på ca 2 timmar så kom akvarie hem och var fullt inrett. ;)

Glöm inte följa uppdateringarna som kommer. ;)

Du har ingen aning alls om hur många liter det är på?

Och juste, ganska snyggt endå.. Har alltid varit svag för enkla akvarier, vilket påminner mig om att jag ha 5l svartgrus ute! :O
#4 - 24 januari 2009 19:36
Samarin4 skrev:

Varför byter du inte bara ca 2 liter i veckan istället?

På en vecka blir det så väldigt skitigt i så små akvarium, så då är det bättre att byta lite varje dag och hålla det medelskitigt hela tiden. ;)

sting skrev:
Du har ingen aning alls om hur många liter det är på?

Och juste, ganska snyggt endå.. Har alltid varit svag för enkla akvarier, vilket påminner mig om att jag ha 5l svartgrus ute! :O

Tror det är runt 5 liter iaf.

Snyggt och snyggt. Vet inte det, men det var väl det bästa jag kunde göra med det jag hade hemma. Får hoppas räkorna är snygga iaf. ;)
#5 - 24 januari 2009 21:17
Mycket snyggt!

Lite java mossa skulle nog räkorna uppskatta!.
#6 - 24 januari 2009 21:21
Baf2 skrev:
Mycket snyggt!

Lite java mossa skulle nog räkorna uppskatta!.

Ja, ska fixa det
#7 - 24 januari 2009 21:21
Det kommer att vara ett mysigt hem åt dina räkor :)
#8 - 24 januari 2009 21:25
Har nu satt fast lite javamossa på en av stenarna. :) Mossan togs från det stora karet.
#9 - 24 januari 2009 21:26
Hur ofta och hur mycket ska jag byta vatten? Och andra tips på hur jag ska sköta det för att det inte ska gå åt helsike?
#10 - 24 januari 2009 21:32
Troligtvis blir detta bara uppväxt karet för räkorna, när de är fullvuxna så kommer de få testa flytta över till 60/200 liters, och om det inte funkar så får de bo i 5 liters.
#11 - 24 januari 2009 22:07
Kul projekt!:D
#12 - 25 januari 2009 00:43
Är det inte så att Pakistanbotiorna du har kan äta sk dvärgräkor?
#13 - 25 januari 2009 05:49
Samarin4 skrev:
Är det inte så att Pakistanbotiorna du har kan äta sk dvärgräkor?

Jo, det är därför jag inte kan släppa över dom förrens de är fullvuxna.
#14 - 25 januari 2009 14:39
Jag har nog lyckats få 3 av samma kön i mitt lilla akvarium, blir inget alls!:(
#15 - 25 januari 2009 20:29
det ser riktigt nice ut för att bara ligga på 5 liter typ, sanden blev skitsnygg där i! :). jag har börjat bli svag för små akvarium, de kan bli så snygga! detta kommer jag att följa :)
#16 - 25 januari 2009 23:05
Jojjen jag läste någonstans att man ska undvika att ha räkor ihop med Paksitanbotior, helt enkelt- Pakistanbotian äter räkor när Botian är fullvuxen.
#17 - 26 januari 2009 11:09
Visst är det kul med små kar. Angående vattenbyten så tror jag att det räcker med veckovis även då karet är litet. Med endast räkor i akvariet behöver du knappast mata så ofta. Så belastningen på vattnet borde vara marginell.
#18 - 26 januari 2009 13:13
Det är nu bestämt att räkorna bara ska vara där i ca 1 månad (Tills min födelsedag), sen ska de flyttas upp till ett 20 liters med filter som ska köpas då.

Sen kommer jag endast ha Anentome helena häri hade jag tänkt.
#19 - 26 januari 2009 13:19
Oj vad simpelt och kul! :D Jag kan inget om räkor, behöver de ingen pump eller så? Det räcker med vattenbyten? Blev sugen ^^
#20 - 26 januari 2009 13:27
Orchillies skrev:
Oj vad simpelt och kul! :D Jag kan inget om räkor, behöver de ingen pump eller så? Det räcker med vattenbyten? Blev sugen ^^

Jo, egentligen behöver de ju det. Dock ska jag testa detdär med att hålla dom utan pump. Dock ska jag endast testa det i en månad eftersom de kommer må bättre med pump och i ett större akvarie.
#21 - 26 januari 2009 13:30
Ok, då vet jag :) Lycka till!
#22 - 26 januari 2009 13:33
Tackar :)

Går nog bra denhär månaden. Speciellt med tanke på det JonasN sa, det är ju faktiskt så. De skitar ju inte ner så mycket.
#23 - 26 januari 2009 20:20
Kul att det blir ett 20-liters!:D
#24 - 27 januari 2009 06:34
osis skrev:
Kul att det blir ett 20-liters!:D

Ja, och jag ska använda rötter för att skapa mer yta till dom att gå på.
#25 - 27 januari 2009 10:33
Vad häftigt! Avundsjuk.
#26 - 27 januari 2009 15:37
JojjeN skrev:
Ja, och jag ska använda rötter för att skapa mer yta till dom att gå på.

Ännu bättre!:d Blir nog väldigt bra!
#27 - 27 januari 2009 17:45
Haha, höll på att skratta ihjäl mig när jag kom till djuraffären. Gissa vad som stod en bit in bland fisk akvarierna? Jo, ett nystartat crystal red kar!

Han verkade överlycklig över att jag hade övertalat honom att beställa hem sådana, för nu skulle han börja försöka sälja inom räk branschen. :)

Jag själv tog med mig 4 stycken små rackare hem (De kan nog vara 1-1,5cm max) som nu utforskar akvariet. Kön vet jag inte, inte heller han visste det eftersom det var första gången på många år som han sålde räkor.

De kostade endast 32 kronor styck, och färgerna var underbara!

Han gav mig tillochmed gratis räkfoder som tack för att jag fått honom att beställa hem. :p Verkar som att han satsar på stora pengar från räk försäljningen.

De verkar så enormt små även i detta lilla akvarie. ;) Men självklart kommer inte det stoppa mig från att köpa större ändå!

Nu är jag säker på att mina föräldrar tänker köpa akvariet till mig till födelsedagen! Det fick jag fram genom att säga "OM jag hittar nån snygg liten rot som skulle passa i detdär 17 liters sen, får jag köpa den då? För om jag köper den i förväg så hinner jag få bort den brunda färgen".
- Och svaret blev ja! Så nu sitter jag här med en vacker liten rot i en hink med skållhett vatten. Nu kan de ju inte gärna säga att jag inte kan få akvariet när jag redan har inredningen. ;)

Bilder kommer, men vill inte stressa räkorna förrens de börjar känna sig hemma, det sägs ju att de är känsliga som de är, och de blir nog itne midnre känsliga när de är stressade.
#28 - 27 januari 2009 18:48
Hehe! Ja, det hade varit något om det hände mig! Kommer nog aldrig ha någon sån tur.;)
Bra att du tar det försiktigt med räkorna, vet själv att några av mina varit känsliga:( (för känsliga enligt mig...)
Hoppas det går bra!:D
#29 - 27 januari 2009 18:59
Eftersom han inte hunnit mata dom idag, och eftersom jag inte vet när de senast fick mat innan transporten till djuraffären, så bestämde jag mig att lägga ner en riktigt liten mat bit där. De verkade dock inte särskilt entusiastiska, dock kan man väl inte begära mer när de utforskar akvariet. ;) Nu har de iallafall så de kan äta om de vill. De är lite nyfikna på matbiten iallafall, men har inte sett de äta.

Har sett ett roligt beteende nu, vad kan det vara för något? Två av räkorna "hoppar bock på varandra", först hoppar den ena upp på den andras rygg, sen hoppar den ner och nästa hoppar upp på dennes rygg, och så håller de på så tills någon får nog och hoppar upp på ett blad?
#30 - 27 januari 2009 19:02
Haha, ahh det låter kul!:d Mina är riktiga latisar! Bara står och betar (Riktiga kor!;))
Riktigt kul att det går framåt!:)
#31 - 27 januari 2009 19:05
Har du någon projekt tråd till dina där man kan se bilder och så? :)
#32 - 27 januari 2009 19:21
Tyvärr inte. Ska nog göra det, men har precis börjat skriva (på riktigt(Det där lät konstigt!)) på forumet.
Skall nog fixa om lite innan jag lägger en projekt-tråd, kanske "Fixning av 20/110 liters"?:D
Har väldiga problem med cyano (tror jag) också!
Först i stora akvariet, -flytta växt (från stora till lilla) - Cyano i lilla (inget i stora!)
Typiskt min tur! Svårt med växter också (ska nog börja med PMDD!)
Nu blev det lite mycket, förlåt!
#33 - 27 januari 2009 19:29
Parar sig räkorna före eller efter de utvecklar rom?

För mina räkor beter sig verkligen konstigt, hakar sig fast vid varandra och simmar runt ihop hakade. Dock ser jag ingen rom
#34 - 27 januari 2009 19:46
JojjeN skrev:
Parar sig räkorna före eller efter de utvecklar rom?

För mina räkor beter sig verkligen konstigt, hakar sig fast vid varandra och simmar runt ihop hakade. Dock ser jag ingen rom

Kan inte hjälpa dig där, mina vill inte. Är nog av samma kön allihopa. (ska köpa fler!)
Har gjort en projekt-tråd nu! Skriv gärna där!
#35 - 27 januari 2009 20:38
Se där! Är ju nästan värt en tripp till K-hamn för att få se sådna räkor :p. De är kanske inte så spindelaktiga som jag inbillar mig...
#36 - 27 januari 2009 23:39
Jag är osäker, men tror de parar sig först, sen kommer rommen. Har själv sett mina räkor göra på det viset du beskriver, inte långt efteråt såg jag ännu en räka med rom. Jag kan ha helt fel dock, och det kan vara en slump. Finns säkert någon räkexpert som vet bättre ;)
#37 - 28 januari 2009 05:43
Johanski skrev:
Jag är osäker, men tror de parar sig först, sen kommer rommen. Har själv sett mina räkor göra på det viset du beskriver, inte långt efteråt såg jag ännu en räka med rom. Jag kan ha helt fel dock, och det kan vara en slump. Finns säkert någon räkexpert som vet bättre ;)

Skulle ju vara kul med räklingar, men jag skulle bli chockad om de parade sig några timmar efter akvarie byte. De måste haft en stressad dag, först från transporten till djuraffärn, sen fick dom vara där innan de blev håvade och körda hewm till ett nytt akvarie.
#38 - 28 januari 2009 16:46
Har fixat en en tråd!:D Inte mycke att se på. Ska göra om det, Extreme Aquarium makeover!;)
#39 - 29 januari 2009 19:48
Hur går det med räkorna? lever de fortfarande :)?? Köpte själv 2 st crystal black idag! :)
#40 - 29 januari 2009 20:26
Jodå, alla 4 lever.
#41 - 29 januari 2009 20:32
Vad bra!:d
#42 - 29 januari 2009 20:34
JojjeN skrev:
Jodå, alla 4 lever.

roligt att höra att de har överlevt :).
#43 - 29 januari 2009 21:59
Gött att ingen strykit me än ju då funkar det ;)

Var i blekinge bor du förresten Jojje ?
#44 - 30 januari 2009 05:41
Karlshamn

Ja, verkar funka bra. Vet inte när jag vågar göra första vattenbytet, om jag ska välja varje vecka eller var fjärde dag kanske?
#45 - 31 januari 2009 12:54
JojjeN skrev:
Karlshamn

Ja, verkar funka bra. Vet inte när jag vågar göra första vattenbytet, om jag ska välja varje vecka eller var fjärde dag kanske?

tror inte att de skitar ner så mkt. tycker att det borde räcka med en gång i veckan.
#46 - 31 januari 2009 12:55
Gjorde första vattenbytet idag, det blev väl på sisådär 40-50%

Pincetten jag fann i fototävlingen kom också till nytta för första gången, planterade ner växten rejält så rötterna inte syns.
Bilagor:
#47 - 31 januari 2009 16:06
Coolt jojje, ja e uppväxt i korpadalen ett stenkast bort ;)
Så har gamlingen på söder konkurrans om kunderna eller e han ensam zoobutik nu me ?
Har glömt vad han heter men ja praoa där för sisådär 15 + några år sen :D :D
Bilagor:
#48 - 31 januari 2009 16:23
drd skrev:
Coolt jojje, ja e uppväxt i korpadalen ett stenkast bort ;)

Så har gamlingen på söder konkurrans om kunderna eller e han ensam zoobutik nu me ?

Har glömt vad han heter men ja praoa där för sisådär 15 + några år sen :D :D

Oo jag bor i asarum ju, du borde ha gått på stenbacka du me va?

Ingen konkurrans, flera affärer har försökt, men han har tatt ut dom. Han har pratat med några i malmö, och de säger att de bara väntar på att han ska gå i pension, sen ska de lägga djuraffärer här uppe också. Innan det anser de väl inte det lönande nog.

Jag ska praoa där i april, tror han heter Armin. :) Hans son slutade jobba där för ett tag sen, han skulle driva nån dans skola i karlskrona. Så nu är det han och patrik som jobbar där. Verkar också som om hans fru (ulla) hjälper till. Ännu har han inte börjat tappa greppet, han är överallt i djuraffären, men ändå ingenstans. ;)

Riktigt kul att se att det finns nån annan på zoopet som bott i dehär ödsliga trakterna.
#49 - 31 januari 2009 21:00
Uj. nu fick mina räkor spel! Helt plötsligt började alla fyra simma runt som idioter i akvariet, så de klättrar på väggarna runt och runt. Hyperaktiva eller vad? ;)
#50 - 31 januari 2009 21:56
Jodå stenbacka is the shit :D :D

O just det armin heter han ju den gamle indianen, jag e uppe i stan några gånger om året o träffar lite gamla polare från förr o så brukar jag passa på o hälsa på gammelgubben o han känner alltid igen mig fast ja fattar inte hur det är ju 100 år sen ja praoa där o sen flytta hit ner.

Ska upp igen i slutet på februari tänkte jag.

Asarum förresten samma lilla håla som förr med fler hus bara ;)
#51 - 1 februari 2009 05:50
Då måste du haft Börje Malm i träslöjd du också va? Han hänger kvar än det gamla fanskapet, sträng som sjutton men han vet vad han snackar om.
#52 - 1 februari 2009 11:13
Gick på Väggaskolan en gång i tiden och då var jag i hans affär flera gånger i vecken :D.
Han hade en tax som hette Grogg, om jag inte minns fel :p...
Bilagor:
#53 - 5 februari 2009 18:54
Aww är skit nervös!

Alla räkorna lever, och börjar få tillbaka färgerna efter att jag började mata med riktigt räkfoder igen.

Men jag är livrädd att de inte ska överleva till nästa månad, är svårt att hålla vatten kvalitén uppe.

Dessutom är jag rädd att de ska svälta, de verkar inte så över förtjusta över maten jag ger dom nu, de äter den i brist på annat, men inte mer än de behöver, och det tar säkert 7-8 timmar innan de ätit upp minsta bit, och de flockas inte precis.

På önskelistan (Som jag förövrigt fått bekräftat att den kommer inhandlas allt, detta eftersom de inte kunde handla från pwss utan att jag visade vad det var jag skulle ha) står just nu:

* 2 Reflektorer till 180 liters karet
* Aquatic Nature Shrimp Excel (Ett räkfoder med mycket bra kritik, hoppas de klarar sig med mitt nuvarande tills detta kommer om en månad)
* En 10 liters kub med tillhörande filter och månljus
* En stor bit bakgrunds affisch som ska se ut som ett berg.

Blir skitbra. :) Detta är alltså till den 14:e Mars när jag fyller år.
#54 - 5 februari 2009 18:58
Gick på Väggaskolan en gång i tiden och då var jag i hans affär flera gånger i vecken :D.

Jaså? Där går min syrra nu.

Han är en riktigt härlig gubbe. :) Jag är också där alldeles för mycket. :)
#55 - 5 februari 2009 19:00

Var bor du nu förresten?
#56 - 5 februari 2009 20:18
Oh SHIT!

Mätte nitriten bland räkorna, och märkte att den låg uppe i dödlig dos, 5 mg/liter!

Sög ut en massa skit ur akvariet och bytte det mesta av vattnet, och fick ner nitriten till 2 mg/liter, fortfarande skadlig dos. I Fortsättningen byter jag vatten varannan dag istället.

I morgon blir det jag som åker och köper nitrivec!
#57 - 5 februari 2009 20:24
Maten har legat kvar i åtta timmar sa du. Utan filter. Do the math. Hoppas nu dina räkor klarar sig.
#58 - 5 februari 2009 20:28
Jo, det är iofs klart.
#59 - 6 februari 2009 13:46
Sölvesborg bor jag i...
#60 - 6 februari 2009 14:26
Ujujuj, idag låg en av dom döda.

Har hällt i nitrivec och kommer mata ytterst sparsamt och plocka upp maten efter max nån timme nu.

Blir till att hålla tummarna för att de överlever tills nästa månad. Annars blir det till att beställa hem nya igen sen.
#61 - 6 februari 2009 15:59
Nu klarade jag inte mer spänning, så jag koppade in räkorna och hällde ner de i en yngelbur i 200 liters där de får vara sålänge.

Men hur dum i huvvet får man vara? En av räkorna hoppade ur håven och ner i akvariet, och nu har jag ingen aning om var den befinner sig! Jag måste hitta den före tigerbarberna, de är galna!
#62 - 6 februari 2009 17:20
Från och med nu så kommer 5 liters endast användas till karantän åt växter, någon växt, och malaysiska sandsnäckor.

Jag kommer berätta här när jag kommer igång med det andra crystal red karet, det kommer få en egen tråd. :)
#63 - 14 februari 2009 23:29
Du behöver inte oroa dig så fasligt för maten till räkorna, släng i lite växter ifrån ditt andra kar så har de en del att käka trots att du inte göder dem med speciellt räkfoder eller liknande. Har du inget filter i karet så är mata räkor inte det lättaste då 4 små räkor äter oerhört lite!
#64 - 15 februari 2009 05:52
Jepp....

antagligen blir det att jag föder upp 2-3 guppy yngel i burken sålänge istället, har ett helt otroligt vackert guppy par som snart ska yngla.

Men räkorna mår fint i den flytade yngel buren, de har fått sina färger. De kommer få vara där tills.. wow, idag är det mindre än en månad! :) Sen får jag iaf ett akvarium med pump, och jag ska ha malayser i sanden som tar överblivet foder. Där blir det även lite mer växter.
#65 - 20 februari 2009 11:05
Nu är det igång som räk kar igen!

Ska bevisa för några zoopetare att jag kan klara av det nu när jag läst på lite mer. ;)

Börjar med att "starta upp" (Fast det har varit igång i snart 2 veckor med snäckor, en guppy hona som var där tillfälligt, och några yngel som var där för observation ett tag) med en räka, den med svagast färger som jag kan avvara om något skulle gå snett ändå.

Inredde med 4 stänglar hornsärv och lite javamossa, la i fler malaysiska städare, och satte dit en bakgrund (Eller ja, egentligen så är det en bajspåse till hundar)

Mätte nitriten, och den var på 0, men hällde ändå i nitrivec i förebyggande syfte.

Det flyger runt lite små partiklar i akvariumet nu efter att jag har planterat växter, men såhär ser det ut annars:

[ATTACH]17678[/ATTACH]
#66 - 20 februari 2009 15:37
Det ser väl bra ut! :)
#67 - 20 februari 2009 16:10
Nja, på bild tycker jag det ser ganska misslyckat ut, men i verkligheten ser det bättre ut. :)
#68 - 20 februari 2009 16:27
JojjeN skrev:
Nu är det igång som räk kar igen!

Ska bevisa för några zoopetare att jag kan klara av det nu när jag läst på lite mer. ;)

Börjar med att "starta upp" (Fast det har varit igång i snart 2 veckor med snäckor, en guppy hona som var där tillfälligt, och några yngel som var där för observation ett tag) med en räka, den med svagast färger som jag kan avvara om något skulle gå snett ändå.

Inredde med 4 stänglar hornsärv och lite javamossa, la i fler malaysiska städare, och satte dit en bakgrund (Eller ja, egentligen så är det en bajspåse till hundar)

Mätte nitriten, och den var på 0, men hällde ändå i nitrivec i förebyggande syfte.

Det flyger runt lite små partiklar i akvariumet nu efter att jag har planterat växter, men såhär ser det ut annars:

[ATTACH]17678[/ATTACH]

Jag tycker att det ser bra ut :). blir sugen på att köpa ett sådant plast akvarium bara för växter ^^
Bilagor:
#69 - 20 februari 2009 18:13
macke_fisk skrev:
Jag tycker att det ser bra ut :). blir sugen på att köpa ett sådant plast akvarium bara för växter ^^

Ja, mitt ska bara vara till växter sen när jag får 10 liters med pump.

Det kan faktiskt bli ganska läckert. Nu sitter jag och tittar på det och njuter, innan hade jag ju bara en växt och två stenar, det var ju inte mycket att glo på.
#70 - 23 februari 2009 19:46
JojjeN skrev:
Ja, mitt ska bara vara till växter sen när jag får 10 liters med pump.

Det kan faktiskt bli ganska läckert. Nu sitter jag och tittar på det och njuter, innan hade jag ju bara en växt och två stenar, det var ju inte mycket att glo på.

kommer du att göda i det lilla akvariet eller du kommer bara att byta vatten?
#71 - 23 februari 2009 19:48
Antagligen så blir det väl till att göda också, har inte riktigt bestämt mig.
#72 - 23 februari 2009 19:50
JojjeN skrev:
Antagligen så blir det väl till att göda också, har inte riktigt bestämt mig.

aha okej. jag funderar på att köpa en skål till för att ha växter i, min andra skål där jag har mina räkor så göder jag lite och det växer på rätt bra där i:).
#73 - 23 februari 2009 19:53
I mitt stora kar så började det bubbla syre från växterna nu på kvällen, tack vare gödningen. :)

Mitt mål är att ha såna här så 5 liters burkar överallt där det får plats i rummet, dock kommer nog en viss morsa hindra det. ;)

Hon tycker redan jag borde vara nöjd, men med nöd och näppe övertalade jag henne om att jag behövde ett nytt räk akvarium också. :)
#74 - 23 februari 2009 19:58
JojjeN skrev:
I mitt stora kar så började det bubbla syre från växterna nu på kvällen, tack vare gödningen. :)

Mitt mål är att ha såna här så 5 liters burkar överallt där det får plats i rummet, dock kommer nog en viss morsa hindra det. ;)

Hon tycker redan jag borde vara nöjd, men med nöd och näppe övertalade jag henne om att jag behövde ett nytt räk akvarium också. :)

haha, det hade inte varit fel med så många burkar lite här och var :p. Så du lyckades med det^^. Jag fick ha så många akvarium jag ville för något år sen men jag orkade aldrig med mer än 5 st :p.
#75 - 23 februari 2009 20:02
Jag ska försöka smuggla in iaf en plast burk till, det är en plats till i rummet där det "måste" finnas en burk. ;)

Hon tycker det kostar mig för mycket pengar, men vafan det är värt varenda krona.
#76 - 23 februari 2009 21:10
JojjeN skrev:
Jag ska försöka smuggla in iaf en plast burk till, det är en plats till i rummet där det "måste" finnas en burk. ;)

Hon tycker det kostar mig för mycket pengar, men vafan det är värt varenda krona.

Det är fett värt vartenda öre! :D

Annons