Hercules Zoo

#1 - 11 april 2004 15:14
http://www.herkuleszoo.se/akvarium.html

Nån som vet om deras priser är med moms o allt? Det står ifs "Dessa priser är inklusive: bänk, akvarium, pump, filter, värmare, ramp samt lysrör" men det verkar så billigt.

Här där jag bor tar dom 6500kr för ett Juvel Rio 180L hos dom tar dom bara 2299kr. Känns som jag måste missat nått nånstans när det skiljer så mycket. Kanske inte följer med samma saker?

Annars får det bli en tripp ner dit snart.
#2 - 11 april 2004 15:22
priserna är inkl. moms, köpte mitt Juwel Rekord 110 där för det pris som är angivet på hemsidan.
#3 - 11 april 2004 15:54
det är prisktig på juwelakvarier i göteborg... Hornbach är några kronor billigare... Kul att vara akvarist i det läget *S*
#4 - 11 april 2004 15:58
nee köp inte på herculeszoo jag fick ett 540L billigaren det köp i nolsciklidhobby!
!
#5 - 11 april 2004 15:59
Ligger zooafären i Göteborg? jag har hört talas om den men jag vett inte vart den ligger.
#6 - 11 april 2004 16:03
Ursprungligen skickat av ytre

Ligger zooafären i Göteborg? jag har hört talas om den men jag vett inte vart den ligger.

vilken zooaffär menar du?
Är det Herkules så ligger den på Hisingen
#7 - 11 april 2004 16:04
Ja
#8 - 11 april 2004 16:09
Är du ute efter ett 180l så tycker jag att zoomässan, Kungsmässan i Kungsbacka har bästa priset: 1 800 kr inkl bänk och lite till om jag inte minns fel!
#9 - 11 april 2004 17:37
Tack för alla svar.

Jag är inte ute efter just ett 180L men inget mindre iaf. Funderar mest på Juvel för jag tycker dom är snygga att se på men också MP.

Har Hornbach nån hemsida med priser?

Jag har aldrig varit på dom här affärerna så jag vet inte var dom ligger eller hur dom ser ut. Är det stora djuraffärer eller små akvarie affärer? Är dom svåra att hitta till? Har kollar lite på Zoomässan också men på just juvel akvarier så verkar Hercules vara lite billigare.

Konstigt att det är så stora skillnader på priser beroende var det är. Marginalen på akvarier måste vara rätt stor om dom kan sänka priset med så mycket.
#10 - 11 april 2004 17:51
Tur för er som bor i gbg....
vi i stockholm får betala mycket högre priser =(
varför är det då?
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 11 april 2004 17:59
Tur för er som bor i gbg....

vi i stockholm får betala mycket högre priser =(

varför är det då?

Därför att ni bor på sveriges baksida[;)].
Nu är det väl så att allt är dyrare i Stockholm - mat, bostäder, restaurangbesök etc. etc. Dock är även lönerna högre i Stockholm så det kompenserar väl en del.

#12 - 11 april 2004 18:05
Jag testar att haka på denna tråden med min fråga....

Jag såg vid ett tillfælle att Hornbach i Gbg har billiga helglasakvarium. Alltså de utan några som helst tillbehør, och ej heller tæckglas.

Ær det någon som vet vilka olika storlekar de har, samt priset på dessa.

Skulle vara kul att veta så att man kan drømma om nya inkøp och akvarier. Så om någon skall dit, kan ni inte skriva upp sortiment och pris på en liten lapp och meddela priserna?...
#13 - 11 april 2004 18:14
Tja Kjell, är det du som är zoopets grundare? =)
#14 - 11 april 2004 18:22
Hej Lipari.
Ni är ju "NOLLÅTTOR" det säger allt.
Varma Hälsningar från BÄSTKUSTEN.
Mats
#15 - 11 april 2004 18:39
hornbach har inga priser på sin hemsida tyvärr. Vet man vad man vill ha (är sugen på ) kan man ju ringa dit och fråga. Varning för deras vidriga pausmusik när man vväntar i växeln bara *S*
#16 - 11 april 2004 19:15
Hornbach är 3 kr billigare på alla juwel än hercules pga att de har prisgaranti.
#17 - 11 april 2004 19:47
Jag tycker att känns självklart att hellre stödja Herkules, en lokal akvariebutik, än att skicka pengarna i tyskens ficka.....

Zoomässan i Kungsbacka är klart dyrare än Herkules - möjligen kan de närma sig konkurrenskraftiga priser med erbjudande någon gång då och då.

Köpte själv mitt Rio 300 på Herkules - 4600:-

// Martin
#18 - 11 april 2004 20:30
helglas från hornbach..
skall vi se *tar ur minnet*

112L 499:- har jag för mig....
men dom har kassa glaslister på insidan, felvända..

64l sats (komplet, pump ramp mm.) 649:-
160l sats <1500:-
tillkommer kostnader för "stativ" om man vill ha det..
#19 - 11 april 2004 20:51
Ær 112 liters det størsta de har i "billiga helglas" sortimentet?

Jag har blivit så sugen på ett øppet akvarium, så det finns ju ingen anledning att betala før lock/tæckglas.Belysning måste man ju ordna separat iallafall før att lyckas....
#20 - 11 april 2004 21:42
*skrattar* Ja... jag är en galen Bålsta bo ( nästan Stockholm ) som för exakt en vecka sedan gjorde en dagsresa ned till Göteborg enbart för att hämta en Juwel rio 240 l akvarium...
Bensinkostnad tur och retur: 500 Kr
Hur mycket jag sparade på detta vis: ca 4000 Kr... kanske mera

Måste också tillägga att Herkules zoo var helt klart en av de trevligaste affärer jag besökt... trevlig personal och stort utbud.
#21 - 11 april 2004 21:47
Elana; Vad glad jag blir när jag hör att ni åkt ända från Stockholm för att besöka min favvisaffär. Själv har jag "bara" 7 mil men det är det värt med tanken på de låga priserna, det stora utbudet och den trevliga personalen med gedigen kunskap. Är nere ca 1 gång i veckan bara för att gå och titta bland de vackra fiskarna och kanske köpa en liten pryl.

Lycka till med ditt kar!

Annons