Hemichromis lifalili blood red ( Nykläckta ynglar )

#1 - 8 april 2015 11:39
Hej på er . Mina hemichromis lifalili fick massor av ynglar och nu är det 2dagar som simmar fri med deras föräldrar . Tänkte ge de levande artemia men inte säker efter hur många dagar de behöver mat ? Och hur länge ska de vara hoss deras föräldrar ? Det är första gången får ynglar av desa typ och nästan vet ingenting hur män sköter de . Läst lite här och där på nätet . Men allt information och tips är välkomna och uppskatas .
mvh Farzad
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 8 april 2015 12:26
Så fort de blivit frisimmande så bör man börja mata dom med foder som mikromask samt artmeianauplier.
#3 - 8 april 2015 13:16
Så fort de blivit frisimmande så bör man börja mata dom med foder som mikromask samt artmeianauplier.

Ok tack .
#4 - 27 maj 2015 22:00
Hej igen . Nu har det gåt nästan 2 månader och ynglarna är fortfarande me sina föräldrar . Men idag jag märkte att honan jagar ynglarna det ser inte som hon vill käka up dem och funderar att borde jag skilja de ? Eller låter de vara ? Hanan är kraftig skyddande även attackerar och jagar mina fingrar och krossar matt ( pelets) åt sina ynglar även honan krossar åt de .
Mvh Farzad

Annons