Hemförsäkring som ersätter akvarium och allt!!

#1 - 10 februari 2006 09:46
Hejsan!

Har läst igenom hemförsäkringsjämförelsen här på Zoopet, enligt den ska länsförsäkringar täcka det mesta som går fel om akvariet går sönder.... Men när jag nyligen var i kontakt med dem så ersätter de endast fiskar och växter....och så klart vattenskadorna..

Alltså stämmer inte det som står i zoopets jämförelse!!! En varning bara till er som flyttar och ska skaffa akvarium..

finns det någon som vet nån hemförsäkring som täcker rubbet???

Mvh Minna
#2 - 10 februari 2006 09:49
Jag har en tilläggsförsäkring i folksam som tar själva karet också om det skulle haverera. (förutom dom andra skadorna i själva lgh);)
#3 - 10 februari 2006 09:59
[quote=drd]Jag har en tilläggsförsäkring i folksam som tar själva karet också om det skulle haverera. (förutom dom andra skadorna i själva lgh);)[/quote]

Har du då hemförsäkring hos dom oxå då eller har du endast den tilläggsförsäkringen hos dom??

Mvh Minna
#4 - 10 februari 2006 09:59
Hej
Testa Folksam, jag är nöjd med dem, de ersatte akvarium, fiskar, övriga möbler + skador när min 700 sprack.
Mvh
Donald
#5 - 10 februari 2006 10:01
oki.. sitter i telefon med dem just nu.. de skulle kolla vad som gäller;)
#6 - 10 februari 2006 10:02
bor du i lägenhet kan det vara så att du måste ta en tillägs försäkring för att täcka en hög självrisk1
#7 - 10 februari 2006 10:07
[quote=Donaldkhamn]bor du i lägenhet kan det vara så att du måste ta en tillägs försäkring för att täcka en hög självrisk1[/quote]

Jo nu ska vi se, enligt Folksam ska jag ha en allriskförsäkring och då får man ersättning från bolaget för fiskar, växter och vattenskador... That´s it....

Hur fick du ersättning med nyttakvarium osv???

Mvh Minna
#8 - 10 februari 2006 10:09
Med trygg hansa får man inte ens fiskar tror jag, bara vattenskador...
#9 - 10 februari 2006 10:29
[quote=Minna81]Har du då hemförsäkring hos dom oxå då eller har du endast den tilläggsförsäkringen hos dom??

Mvh Minna[/quote]

Hemförsäkring oxå ;)
Genom sambons fackförbund :D
#10 - 10 februari 2006 10:30
Jag har Folksam hem och tillägg drulleförsäkring. Kan bara meddela att jag är supernöjd med detta! Har aldrig haft krongel med dem när olyckan vart framme.

//Camilla
#11 - 10 februari 2006 11:34
Ja jag fick betalt för allt, jag är riktigt nöjd!
#12 - 10 februari 2006 14:29
ja tecknade hemförsäkring igår på folksam + en tillägsförsäkring och en drulleförsäkring. inte så dyrt tycker ja de va heller.. hoppas nu att de är en bra försäkring, men ni andra som har folksam verkar ju va nöjda så de e ju bra.
och om man bor i lägenhet så täcker bostadsföreningens försäkring vid vattenskada
#13 - 10 februari 2006 15:29
[quote=greken]Med trygg hansa får man inte ens fiskar tror jag, bara vattenskador...[/quote]
Inte kul om man har diskus.[xx(]
#14 - 10 februari 2006 15:43
[quote=andreassofus]ja tecknade hemförsäkring igår på folksam + en tillägsförsäkring och en drulleförsäkring. inte så dyrt tycker ja de va heller.. hoppas nu att de är en bra försäkring, men ni andra som har folksam verkar ju va nöjda så de e ju bra.
och om man bor i lägenhet så täcker bostadsföreningens försäkring vid vattenskada[/quote]
Bostadsrättsföreningens försäkring täcker endast skador på fastigheten, d.v.s inte det du ska stå för, som inre ytskickt (mattor, parkett, tapeter och dyl.) och dina egna egna prylar.
#15 - 10 februari 2006 15:47
de va vettenskador i golv o väggar ja ena... lite otydlig kanske.. förstår själv att dom inte köper nya mattor till mig :) har pratat med vaktmästaren och det är inga kostnader för mig om de blir vattenskador
#16 - 10 februari 2006 23:26
la ner folkskam i höstas, blev så j***a lack på dom och deras inkompetenta kundtjänst som dels va snudd på omöjlig att nå och aldrig kunde ge konsekventa svar och dessutom försökte domt vinga mej att ta hemförsäkringen 1år till.

bl.a så har dom sagt hemförsäkringen eller eventuella tillägg INTE täcker ett akvarie som går sönder.

har if nu och där täcks akvariet med dess inredning i den mån det är en olycka så tar ja en hammare och drar i akvariet får jag inget på försäkring.
#17 - 11 februari 2006 06:17
"Lugn Det Ordnar Sig" Säger if i sina fina reklamfilmer. Den ena efter den andra paraderar förbi. Den ena klantiagre än den andra. Soffa på taket på bilen, in i garaget. Pang. Bagageluckan öppen när man backar ut ur garaget. Pang. En liten tjej som har tagit med sig en häst in i huset..Kommer inte på mer nu, så här snabbt. Men ge mej lite tid..
Det jag vill ha sagt är. Att när det verkligen gäller så kan du va allt annat än lugn. För if ordnar INGENTING! Det är min uppfattning
#18 - 11 februari 2006 07:19
andreassofus: jag är inte helt säker på detta men jag har för mig att du får betala föreningens självrisk genom din försäkring.

IF har jag helt valt bort efter strul, jag tecknade förtsäkring och begärde bostadsrättstillägg (OBS! viktigt om man bor i bostadsrätt), kollade försäkringsbrevet, där stod det hemförsäkring stor.
Hemförsäkring stor tog jag som att det var med tillägget, men det var det inte det var att man hade stort lösöre, så när vi hade en liten incident ville inte IF hjälpa oss för ord stod mot ord och det var inte deras problem.

Så så mycket löser det sig när man har IF.....
#19 - 11 februari 2006 09:59
[quote=andreassofus]och om man bor i lägenhet så täcker bostadsföreningens försäkring vid vattenskada[/quote]Japp, om man själv har "ansvarsförsäkring" eller nåt i den stilen, vilket innebär att du betalar en summa, "självrisk", för att deras försäkring ska ta över. Eller nåt i den stilen :) Fick det förklarat när jag tecknade ny hemförsäkring i somras.
#20 - 11 februari 2006 15:29
kan de kanske va så att det är olika mellan olika fastighetsbolag??
för både försäkringsgubben och vaktmästaren sa att de gick på bolagest försäkring..
ja har i alla fall tecknat en tilläggsförsäkring och drulleförsäkring , så ja får ut ett nytt kar om ja slår sönder de med en hammare :) ja fråga han nämligen just om de :D det är bara självrisk som ja ska betala då
#21 - 11 februari 2006 15:32
se till att slå sönder det dyraste då.. för självrisken är väl 2000 kanjag tänka mej..;)
#22 - 11 februari 2006 15:37
[quote=Bosse.J]se till att slå sönder det dyraste då.. för självrisken är väl 2000 kanjag tänka mej..;)[/quote]

ja tror de va 1500-2000kr ja. ja får ta juwel karet då.
o så tänkte ja slå sönder tv:n o allt på samma gång för ja e sugen på nytt.. o "tappa# min kamer så ja får en ny :D nej då ja skoja bara,, man ska inte fuska så fast det är fruktansvärt lätt
#23 - 11 februari 2006 15:44
Kan ju verka lite misstänkt att man "råkar" slå sönder hela sin bostad. [B)]
#24 - 11 februari 2006 15:46
hehe jo ja har tänkt på de ja oxå.. o allt händer 2 dager efter ja teckna försäkringen :D
#25 - 11 februari 2006 15:46
HAHA.. ja räkna med att skaka galler då.. :D
#26 - 11 februari 2006 15:48
hehe ja ska nog låta bli detta :p va nog en dum ide

Annons