Heltäckande lysrörsramper.

#1 - 21 september 2003 22:46
Hej!

Vad är Er erfarenhet av heltäckande ramper?
Måste man fortfarande använda täckglasen under rampen, jag vill gärna slippa dessa då de är allmänt "bökiga".
Har en gång fått svaret att man bör ha en heltäckande plastramp om man vill komma undan glasen. Nu är det inte så lätt att hitta sådana ramper här då de traditionella armaturerna fortfarande är vanligast.

Så om ni har erfarenheter får ni väldigt gärna dela med er av dessa, skulle även någon veta var man hittar snygga ramper tar jag gärna mot tips. Jag har kollat både på Aquaristic och Aquaristicshop och där finns många snygga modeller, dock inga med passande mått (95*40)...

MVH Micke

#2 - 21 september 2003 22:54
WOHA tillverkar heltäckande ramper i en massa storlekar/färger. De kostar dock en hel del... http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=GRUPPE&c=WohaLuxExklusiv&t=e_temgroup&start=1&dif=14&userid=443082&uhaupt=1&G_menu3=1
#3 - 22 september 2003 06:49
Jag har ett aqualux på 450 liter med välvd framruta. På det har jag en heltäckandelysramp som är original.jag använder mej inte av täckglas.Finns det inga att köpa kan du ju alltid knåpa ihop nått eget. men du bör tänka på att använda vattenskyddade armaturer. Annars tycker jag det funkar fint men man får rengöra lysrören iblad bara.

Annons