Helt vild Oscar!!

#1 - 7 juli 2004 06:52
Min Oscar går är kanske.. 10-15 centimeter och gick ihop med två skalarer, 12 kardinal tetror, 2 metallpansarmalar, 2 pygmé sugmalar. Det enda som är kvar är de 2 scalarerna, båda pygmé sugmalarna, och 4 kardinal tetror. Just nu är min absoluta favoritfisk Oscarn och att han håller på o dödar all fisk gör mig inte så jättemycket eftersom jag planerade endå att avliva dom och nu dör dom ju naturligt. Men det jag undrar är om det är farligt för min Oscar att dra i sig 2 kardinaltetror om dagen, han har ju käkat upp 8st kardinal tetror (han åt aldrig upp pansarmalarna, bara dödade dom).

Är detta inte för stora grejer för hans lilla mage? Känns lite skumt att han får in 8 st kardinaltetror i sin lilla mage. Vad tycker ni jag ska göra? Jag kan tyävrr inte få upp tetrorna eftersom jag inte har en håv för tillfället..

Tack för svar.
#2 - 7 juli 2004 07:06
1. grattis att ha EN oscar, med hahaha tetror, klart det blir godis.

2. hur stort kar har du?

3. nej det e inte farligt att han klipper 8 kardinaler om dan.
#3 - 7 juli 2004 14:08
Dina pansarmalar kommer vara nästa på tur...
Mina Oscar åt upp 4 fullvuxna pansarmalar utan att verka få några problem med matsmältningen.
#4 - 8 juli 2004 04:40
Så, det ENDA som är kvar nu är de 2 skalarerna och de två pygmé sugmalarna. Hungrig fisk... 12 kardinaltetror.
#5 - 8 juli 2004 08:50
Oscars äter allt som kommer i deras väg. En riktig röjar maskin :-)
#6 - 8 juli 2004 09:32
Vet du har oscar lätt blir 30cm? Du har fortfarande inte svarat på Malawi_voodoos fråga ang hur stort dit kar är?

Mvh Ola
#7 - 11 juli 2004 17:03
Påfflar äter sjukt mycket.. mina två jag har äter ca 5 till 8 räkor med skal per dag så det e inget farligt.. dom e ca 20+cm
#8 - 11 juli 2004 17:31
Påfåglarna är även kannibaler och käkar gladeligen upp mindre Oscars om de finns i samma akvarium. Att tänka på om du planerar på att skaffa flera...[:-11]

Annons