Helt Osannolikt......

#1 - 13 december 2004 04:44
Jag låg och vred mig i min säng och kunde inte sova, kanske slumrade jag till en liten stund men vaknade i allafall klockan 3 inatt.

När jag låg i sängen och funderade så bestämde jag mig för att jag lika gärna kunde göra lite nytta istället för att ligga och vrida på mig, jag klev upp och började städa lite. (bra början)

Kokade 6 koppar kaffe som jag förtärde och helt plötsligt var jag väldigt pigg. (och lite darrig)

Summan av det hela är att nu är klockan 5.42 på morgonen, jag har målat baksidan av en akvariebänk som står i tv rummet, avfrostat frysen, städat ur 4 garderober som var fulla med skräp (bra att ha saker).

Och nu sitter jag här framför datorn och funderar på vad mer jag ska ta mig till, det är ju minst 40 minuter tills jag behöver åka på Jobbet hehehe.

Om min mor hade sett mig inatt skulle hon garanterat ha antingen svimmat eller ringt efter sjukvårdare med tvångströjor.

//Marcus

edit: och jag glömde att jag plockade ur diskmaskinen och fyllde den med ny disk :)

om man vore lika ivrig alltid så skulle det nog bli riktigt bra :)
#2 - 13 december 2004 04:49
Det var inte illa. Om du är klar hemma hos dig kan du ju komma över hit och sätta igång med disken ;)
#3 - 13 december 2004 04:56
kan vi ta det imorgon natt ?

//Marcus
#4 - 13 december 2004 11:31
Åh! En svärmorsdröm! Trevligt med en aktiv man - händer det ofta?
Jag får "fullmånerycket" en gång i månaden (givetvis :) då åker allt som inte använts på en månad eller två. Jag hamnar i aktiv koma och slänger grejer som jag normalt sett aldrig skulle slänga. I våras slängde jag alla mina sommarklänningar... vet inte varför. Jag fick en knäpp...
#5 - 13 december 2004 16:36
Lenita: hehe, jag brukar bestämma mig för att göra saker och då ger jag mig inte så lätt :)

jag brukar vara ganska bestämd när jag rensar, jag har kommit fram till att saker som samlar damm bara är till besvär ......

// Marcus :)
#6 - 14 december 2004 00:33
jaha! det är därför du kallar dig Dr. strange ;)

nä jag bara skojja, jag är själv en nattmäniska så jag vet hur det är =)
#7 - 14 december 2004 15:42
tänkte lite på det där med svärmorsdröm, eftersom jag inte har någon flickvän har jag heller ingen svärmor.

Men efter lite funderande så känns det som att jag behöve lite råd från dom som kan och vet........

frågan lyder: Är det klokt att börja med att försöka träffa en trevlig flicka.

Eller är det bättre att söka en trevlig svärmor först?

Vilka är det lättare att hitta/träffa, det borde ni som vet kunna svara på :)

//Marcus
#8 - 14 december 2004 16:43
Jadu, detta var ju en intressant frågeställning.

Själv så skulle jag vara lite restriktiv till att ha en en svärmor som drömmer om mig. (kan bli lite perversa sextankar och såparelaterade relationsproblem) Och ifall jag skulle börja jaga svärmödrar så skulle det kännas lite perverst att testa flera såna innan man hittar den rätta. Oftast är också dessa väldigt upptagna och väldigt få har nog en dotter som är i rätt ålder, också är singel och samtidigt skulle gilla tanken att jag först raggat / varit med hennes mamma ;P

Så jag satsar nog hellre på att först uppfylla flickvännens drömmar (brukar vara nog så svårt) innan jag satsar på hennes mors :D

Mvh Fredrik
#9 - 14 december 2004 17:02
Ställ frågan så här:
- Vem ska jag leva mest med? Svärmor eller flickvännen...

Borde bli lättare att besvara nu kanske? ;)
#10 - 14 december 2004 19:28
Hm... intressant [;)] Är det sånt karlar/killar funderar på [:-53]?
#11 - 14 december 2004 19:46
Verkligen intressant fråga... jag tror nog det är bäst för dig och alla andra om du lär känna den blivande flickvännen först och därefter smörar in dig hos den blivande svärmodern... känns mer rätt och kanske naturligt på något skumt vis... [:-98]
#12 - 14 december 2004 23:00
hehe, många intressanta inlägg här.

jag får fundera lite och se om jag kan utvekla det hela lite mera :)

//Marcus
#13 - 14 december 2004 23:37
Tycker att alla svärmödrar borde skjutas.
#14 - 15 december 2004 00:33
hahaha, ok en ny åsikt :)
#15 - 15 december 2004 00:37
jag trodde inte att det fanns någonting som hette trevliga svärmödrar.
#16 - 15 december 2004 00:42
Ursprungligen skickat av hansh

Samma här. Har bara hört talas om den elaka svärmodern.

Förutom jag själv då. Det har mina svärsöner sagt. Dom kanske inte vågar annat för husfriden skull.
#17 - 15 december 2004 01:00
om alla svärmödrar är elaka, borde inte det innebära att om jag hittar en trevlig svärmoder före jag träffar dottern så är risken stor att dottern är elak istället?

eller så kanske svärfadern blir elak för att man pratar med svärmodern innan man träffat dottern.

det verkar enklast att träffa en tjej, och sen träffa svärföräldrarna och sedan eventuellt hata dom.

tål att funderas på......

//Marcus
#18 - 15 december 2004 01:52
....eller byta innan man behöver träffa föräldrarna ;)
#19 - 15 december 2004 07:54
Ursprungligen skickat av Marie J

[quote]Ursprungligen skickat av hansh

Förutom jag själv då. Det har mina svärsöner sagt. Dom kanske inte vågar annat för husfriden skull.
[/quote]

Se där dom har förstått,, dom har hittat en tjej dom tycker om och har börjat smöra in sig hos svärmor.[:-68]
#20 - 15 december 2004 09:07
hehe, det här är lite frågespalt a lá Hemmets veckotidning... jag älskade att läsa dom när jag var liten.

Män och deras mödrar är ju annars ett kapitel för sig i mitt tycke - svärmödrar finns ju på båda sidorna. Jag har haft tur med mina f.d. svärmödrar, de har varit fullständigt loco allihop, vilket passar mig utmärkt. Ett visst mått av excentricitet är ett tecken på sundhet. Det jag har haft svårast för är alla mödrar som bundit fast sina söner vid sig själva - det är benen på ryggen som gäller i ett sånt läge för mig. *brrr*

Visst bör man titta på mannen/kvinnan i första hand, men passar inte svärmor så passar förmodligen inte mannen/kvinnan heller. Ibland brukar det stå i bröllopsprogrammen "Jag är med er alla dagar intill tidens ände! Hälsningar Svärmor". Något som man kanske borde ta i beaktning vid val av partner [B)]

Kuriosa: Hade en gång en kort relation med en kille vars mamma var för mycket till och med för mig. Efter att han fått klart för sig att mams och jag inte var en "match made in heaven" gjorde han slut genom att skicka mig en bok med titeln "En bra man är inte svårt att hitta". Jag responderade genom att skicka honom hans otvättade strumpa i ett kuvert. Fortfarande 15 år efter detta är jag en "legend" bland hans vänner [:-91]
#21 - 15 december 2004 09:15
Strunta i svärmor, henne ska du ju som sagt inte leva med... Däremot finns det en MYCKET viktigare fråga, som ingen tagit upp här... glöm inte att kolla akvarieintresset redan vid första daten!!!!
#22 - 15 december 2004 09:47
Ursprungligen skickat av jolon

[quote]Ursprungligen skickat av Marie J

[quote]Ursprungligen skickat av hansh

[/quote]

Se där dom har förstått,, dom har hittat en tjej dom tycker om och har börjat smöra in sig hos svärmor.[:-68]
[/quote]Dom har sannerligen lyckats!

Så Dr Strange du kan kontakta mina svärsöner för att få information hur man hittar en bra flickvän och hur man smörar sin svärmor.

Får hålla med i inlägget angående att det är killarnas mödrar som brukar stå för det mesta besväret. Dom är som sagt många gånger totalt oskiljaktiga och gör precis som sin mamma säger. Det är nästan så jag är en riktig svärmorsharae med mina mindre bra erfarenheter om svärmödrar, tyvärr.
#23 - 15 december 2004 16:00
Detta blir bara bättre och bättre :)

Så nu bör jag ta akvarieintresset med i beräkningarna, listan blir längre och längre och dom hugade spekulanterna till tjej rollen blir färre och färre.............

det är inte lätt det här, är det kanske nån som har en ide vart man bör börja söka en blivande flickvän då ?

//Marcus [:-76]
#24 - 15 december 2004 16:14
Hej du Dr:Strange

Solen här, hon med oyapock. Hur går det med ditt ex min har nu börjat äta annat än alger. Provade mango och döm om min förvåning när jag såg honom mitt i natta mumsandes. (jag har också haft en del nätter där man gör allt utom att sova, då bla lysa i karet med ficklampan för att se vad de gör när en annan brukar sova ;)
God Jul och gott nytt
#25 - 15 december 2004 19:51
Djuraffärsexpediter är nog nåt att satsa på (även om de inte har kunskap, så har det intresse i alla fall)... eller så får du kolla av zoopet efter likasinnade :-)

#26 - 15 december 2004 20:29
... eller så kan man gå med i en Akvarieförening ;)

*pikar Dr.Strange*

Mvh Fredrik
#27 - 15 december 2004 20:47
...beställ en på nätet! ;-)
#28 - 15 december 2004 20:53
träffa svärmor först då vet du hur flickvännen blivar
#29 - 16 december 2004 00:57
Solen: Hej hej, kul att din Oyapok äter annat än alger, min äter bara alger :)

Fiend: jag har inte sett några trevliga tjejer där ännu :P

jag får kolla upp det där med att beställa en på internet, det mesta går att göra med internet så varför inte :P

och angående expediter så är utbudet lite begränsat i Umeå, jag får undersöka saken och återkomma i frågan.

//Marcus

*hahahahahahaha*
#30 - 16 december 2004 01:14
Dr Strange jag säger till dig som jag säger till tant Nancy... Du bor på fel ställe! Flytta till Göteborg!

Ang beställa från internet så gick jag in på spraydate för 1½ år sedan och tryckte in vad jag sökte och vips efter ett par månader så fick jag det jag beställde; En 30 åring som var snäll och generös samt hjälpsam. Hade ett krav att han bara älska mig med.

Så nu har jag fått en särbo!

Det är som ett lotteri! Utan att chansa så finns ingen chans att få en vinst!

Lycka till!
#31 - 16 december 2004 03:33
MarieJ: låter ju otroligt bra :)

#32 - 16 december 2004 08:18
Du får väl sätta in en annons här på Zoopet under Efterlyses.. Då är hon garanterad akvarieintresserad.. =)
#33 - 17 december 2004 01:46
Många bra förslag här, får lite svårt bestämma mig för vad jag ska tro så jag lägger det på is i nåt år eller två :P

//Marcus
#34 - 18 december 2004 13:04
Hittade just denna tråd.

Appropå svärmödrar, så blev jag och min svärmor lite ovänner för cirka 4-5 månader sedan.
Numera är jag olyckligt skild sedan en månad pga... jag vet ärligt talat inte. Men att svärmor hade ett finger med tvivlar jag inte en sekund över.
Så pass upp! Det är det enda råd jag kan ge angående svärmödrar.

//E
#35 - 18 december 2004 14:00
Hahahaha d här va ju en enormt rolig tråd =D
Nästan den bästa som har legat under humormania =D

/Glenn

Annons