Jag vill ha en tråd som är smockfull med inspiration för inredning. Hittade ingen så jag startar en :)
Syftet med denna tråden är att kunna få inspiration och att inspirera andra genom att lägga upp bilder på hela akvariet men även närbilder på vissa inredningsdetaljer. Detta hoppas jag ska kunna varvas med diskussioner om inredning.
Jag hoppas på en stor mängd bilder så att denna tråden blir något man kan komma tillbaka till för att kolla på bilder när man behöver inspiration.
Mitt bidrag kommer i kväll :)
(inspirationen kommer från en tråd på ciklid.se. den tråden är riktigt rolig att läsa, hoppas att denna blir lika rolig.)
OBS! Lägg gärna in bilder på akvarium i tråden men skriv lite till varje bild. Skriva gärna lite allmän information om varje akvarium också så som storlek, dess invånare osv.
Saker att ta upp (finns säkert fler):
[LIST]
[*]Hur ni tänkte när ni gjorde inredningen, varför ni lade stenarna som ni gjorde, varför ni valde de växterna, varför ni placerade allt där ni placerade det osv. Beskriv gärna hur ni gick tillväga om ni tex. byggde en egen grotta eller tog en gren från trädgården.
[/LIST]
[LIST]
[*]Skriv gärna något om hur resultatet blev också, tex. "mina fjärilsciklider verkar gilla den platta stenen mellan de stora växterna för de har lekt där flera gånger" eller "räkorna håller till i vattenpesten nästan hela tiden, de verkar gilla den.".
[/LIST]
[LIST]
[*]Detta kan vara ett ypperligt tillfälle att ställa frågor också. "tycker ni att jag ska ändra nåt för att mina fjärilsciklider ska trivas bättre?", "tror ni att detta stenröset kommer att passa för julidochromis?", "jag skulle vilja ha lite fler växter i detta karet, vad tycker ni skulle passa?" osv.
[/LIST]
Destå mer information som finns tillsammans med bilderna, destå intressantare blir det att titta på dem! :)
I denna tråd är inredningen i fokus!
[SIZE=3]OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!
Denna tråden handlar om INREDNING. Lägg därför inte bara in bilder i tråden utan att diskutera inredningen på något sätt. Lista inte bara vilka fiskar och växter som finns. Det är inte i första hand VAD som finns i karet som är intressant utan det är HUR och VARFÖR.
Det är kul att titta på bilder men det är superintressant att läsa om hur ni tänkt när ni inrett![/SIZE]