Helen i Goa, Indien

#1 - 17 februari 2006 10:44
Nu på måndag 20/2 drar vi till Goa i Indien.
Ni som har lust kan följa oss på [COLOR="Red"]Resdagboken[/COLOR] på nätet:

www.resdagboken.com

För att hitta till vår egen sida skriver ni in Aja och Helen
vid Sök - resenär.

Vi kommer att uppdatera dagboken så ofta vi kan och
också ladda upp bilder. Ni kan skriva egna kommentarer
och hälsningar om ni känner för det.

Gör gärna det för det är alltid kul att höra hur ni har
det här hemma i snöhögarna! :p
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 17 februari 2006 10:52
Ha det så jätteskönt där borta i värmen det är dig väl unt och ett stort grattis i förskott inför högtidsdagen:D
#3 - 17 februari 2006 10:53
Vi får väl skicka lite is til drinkarna här ifrån om ni skickar lite värme.
#4 - 17 februari 2006 10:57
Tack för det AquaPappa! :)

It´s a deal Rödlöga - om du mailar ner is så mailar jag värme! :p
#5 - 17 februari 2006 11:13
Ha så trevligt på resan och grattis i förskott.
#6 - 17 februari 2006 16:40
Då kanske vi ses på Landvetter då.. samma dag åker jag till Thailand. Men det blir ingen resedagbok..
Ha de så gött i värmen..:D
#7 - 17 februari 2006 16:43
tycker ni inte att det är lite oförskämt och sitta här o prata om att ni ska åka till indien o thailand o så medans vi får sitta här i kalla sverige i full snöstorm :D (nej då, ja e inte avis:p )

ni får ha det så bra nere i paradisena
#8 - 17 februari 2006 16:46
[quote=GooGoo]Nu på måndag 20/2 drar vi till Goa i Indien.
[/quote]
[quote=Bosse.J]..samma dag åker jag till Thailand.[/quote]
Är det någon sorts hemlig Zoopet-träff i Asien, eller!!!?? [;)]

Och nej, jag är iiiinte avis!!!! [:D]

Ha en trevlig resa på Er!!!!
#9 - 17 februari 2006 17:30
Då kanske vi ses på Landvetter då.. samma dag åker jag till Thailand. Men det blir ingen resedagbok..

Ha de så gött i värmen..

Du har det bra du som åker direkt. Själva flyger vi till Arlanda från
Landvetter kl 10.10 sedan går inte Goaplanet förrän 15.15. Fast vi
kommer att sitta på Grenoli Bar och dricka pilsner samt kolla OS.

I Goa är vi någon gång framåt morgonkvisten.........:D

Ha det gött du med!
#10 - 18 februari 2006 02:31
gör inget dumt nu därborta ;)
#11 - 18 februari 2006 12:16
[QUOTE=GooGoo]Du har det bra du som åker direkt. Själva flyger vi till Arlanda från
Landvetter kl 10.10 sedan går inte Goaplanet förrän 15.15. Fast vi
kommer att sitta på Grenoli Bar och dricka pilsner samt kolla OS.

I Goa är vi någon gång framåt morgonkvisten.........:D

Ha det gött du med![/QUOTE]
jag åker från ladvetter kl. 18.15.. till helsinki.. sen 20.30 finsk tid till BKK.. framme 15.15 thai tid. 09.15 svensk tid tisdag.. inte mycke tid till pilsner och os då.. men jg överlever..;)
#12 - 18 februari 2006 12:17
[QUOTE=Raven]gör inget dumt nu därborta ;)[/QUOTE]
hehe.. varför inte..
#13 - 19 februari 2006 18:38
Hoppas att det blir jätteskönt, och att ni slipper magproblem..
#14 - 20 februari 2006 06:23
God morgon alla glada zoopetare!

Nu är det dags och vi sticker om en halvtimma.
Ha det så bra i snöhögarna så hör jag av mig
när jag är nere i Goa.

Kram Helen :D
#15 - 20 februari 2006 06:28
Lycka till Goo Goo. Och en suuuuuper stoooooor kram från mig.
#16 - 20 februari 2006 19:39
glöm inte skicka hit lite värme
#17 - 24 februari 2006 07:53
Man blev lite orolig i morse när man lyssnade på nyheterna att en¨svensk hade blivit knivdödad i Goa. Nu stämde inte åldern.
#18 - 24 februari 2006 14:06
[QUOTE=RÖDLÖGA]Man blev lite orolig i morse när man lyssnade på nyheterna att en¨svensk hade blivit knivdödad i Goa. Nu stämde inte åldern.[/QUOTE]
Såg också det och skyndade in för att kolla... men det stämmer ju inte varken med ålder eller ort. :)
#19 - 25 februari 2006 11:13
[quote=Lenita]Såg också det och skyndade in för att kolla... men det stämmer ju inte varken med ålder eller ort. :)[/quote]
Men vist blir man orolig. Jag miste några bekanta i flodvågskatastrofen. Min mamma och hennes man var i Egyptien där fartyget sjönk. Vi viste att dom skulle ut med båt. F-n vad jobbgt det var innan vi viste att dom var ok.
#20 - 25 februari 2006 11:25
Känner igen det där också. Min syster satt på planet som avgick precis innan det som krashade på Linate-flygplatsen i Milano. Jag hann tänka både ett och annat innan jag fick veta att hon var okej. Jag visste ju bara på ett ungefär när hon skulle åka hem. Det var fruktansvärda timmar för min del.
#21 - 25 februari 2006 11:26
[QUOTE=RÖDLÖGA]Men vist blir man orolig. Jag miste några bekanta i flodvågskatastrofen. Min mamma och hennes man var i Egyptien där fartyget sjönk. Vi viste att dom skulle ut med båt. F-n vad jobbgt det var innan vi viste att dom var ok.[/QUOTE]

oj fy fan för det.
#22 - 25 februari 2006 13:36
Ja, det var lite tuft. Men nu är dom hemma. Jag fick reda på att dom bode mitt emot sjukhuset där dom tog emot alla skadade och döda. Sen var dom med i samma busskaravan som en buss voltade i. I den satt det några svenskar. Vet inte hur det gick.
#23 - 6 mars 2006 04:17
Kan bara meddela att det ar inga katstrofer i thailand just nu iallfall. Forutom att det ar lite kallt idag. Bara 27 grader. Darfor for man sitta pa internetcafe och varma sig. :D
#24 - 6 mars 2006 06:00
hahaha BARA 27 grader, skicka hit dom så¨kan du å dom -15 som ja har nu.
#25 - 6 mars 2006 07:11
[quote=Bosse.J]Kan bara meddela att det ar inga katstrofer i thailand just nu iallfall. Forutom att det ar lite kallt idag. Bara 27 grader. Darfor for man sitta pa internetcafe och varma sig. :D[/quote]Blääääääääääääääääääää:( :(
#26 - 16 mars 2006 07:29
Vi hörde om mordet i Goa när vi hade varit där i tre dagar, men
vi vet ingenting mer om detta. Kan man läsa om detta någonstans?
Kanske någon minns vilken tidning som skrev om det?

It´s [COLOR="Red"][SIZE="7"]NOT[/SIZE][/COLOR] good to be back!
#27 - 16 mars 2006 07:35
[SIZE="7"][FONT="Arial Black"][COLOR="Blue"]VÄLKOMMEN HEM. hihihihihih:D [/COLOR][/FONT][/SIZE]
#28 - 16 mars 2006 07:37
Tack Rödlöga och tack för grattiskorten - du är då för snäll!

Kram GoooooooooooGoooooooooo :D
#29 - 16 mars 2006 07:40
[CENTER][FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR=magenta][SIZE="4"]Det var så lite[/SIZE].[:o] [/COLOR][/SIZE][/FONT][/CENTER]
#30 - 16 december 2006 06:25
Ny resa bokad till Indien!
Den 12 mars drar vi tillbaka till Calangute Beach i Goa och då stannar vi en hel månad - gött moooos! Den här gången blir det bröllopsresa eftersom vi gifter oss på Trettondagsafton (5/1). Förlovade oss gjorde vi ju på stranden i mars i år, ståendes med fötterna i Arabiska sjön.

Det skall bli så skönt att återvända och riktigt kul att återse alla våra indiska vänner där nere. Nån som är avundsjuk kanske? ;)

EightyEightDaysLeft [:-174]
#31 - 16 december 2006 08:10
Njae...inte direkt avundsjuk hmm......men jäkla sugen på att åka bort härifrån överhuvudtaget så i april då blir det sol o bad på gran c för min egen del :) i 14 dagar !
#32 - 16 december 2006 08:35
http://www.resdagboken.com/
Jag är verkligen glad:) att äntligen få höra nägot positivt här på Zoopet. Av egen erfarebhet vet jag att giftermål på "gamla" dar fungerar bättre.
Lycka till och en God Jul önskar en Googoo-fan
Kjell Fohrman
Administrator
#33 - 16 december 2006 09:21
Var hittar du den infon på resdagboken
Om jag förstår det hela rätt så har i alla fall Googoo gift sig - i så fall jättestort grattis även från mig:D
#34 - 16 december 2006 11:15
Den här gången blir det bröllopsresa eftersom vi gifter oss på Trettondagsafton (5/1). Förlovade oss gjorde vi ju på stranden i mars i år, ståendes med fötterna i Arabiska sjön.

Du är lite tidig med gratulationen:)
Kjell Fohrman
Administrator
#35 - 16 december 2006 11:19
Guy Palm skrev:
Du är lite tidig med gratulationen:)

Bättre för tidigt än för sent;)
Hittar som sagt inte infon på sidan
#36 - 16 december 2006 11:44
infon finns längre ner i tråden Kjell.
Vet inte om länken till resedagboken är annat än en fin vink om att vi vill hållas uppdaterade om deras resa?
#37 - 16 december 2006 14:10
Nääää, jag har inte gift mig ännu.
Det blir på trettondagsafton på Nääs Slott som Du AquaPappa
vet var det ligger.

Resdagboken är uppdaterad här:

Resdagboken

GooGoofan.........svär Du Guy? :D
#38 - 16 december 2006 17:59
GooGoo skrev:
Ny resa bokad till Indien!

Den 12 mars drar vi tillbaka till Calangute Beach i Goa och då stannar vi en hel månad - gött moooos! Den här gången blir det bröllopsresa eftersom vi gifter oss på Trettondagsafton (5/1). Förlovade oss gjorde vi ju på stranden i mars i år, ståendes med fötterna i Arabiska sjön.

EightyEightDaysLeft [:-174]
Jaha GooGoo Så då har jag inte någon chans på dig längre.;) Jag tänkte göra samma sak i sommar. Den 16/6 gifter jag mig på Rödlöga.:D Lycka till med giftemålet och ha en trevlig resa.:D
#39 - 16 december 2006 18:58
så nyårsklockorna blir bara repitition för bröllopsklockorna? Lycka till med förberedelserna både GooGoo och Rödlöga!
Kjell Fohrman
Administrator
#40 - 16 december 2006 20:11
Morellen skrev:
så nyårsklockorna blir bara repitition för bröllopsklockorna? Lycka till med förberedelserna både GooGoo och Rödlöga!

Instämmer till fullo:D
#41 - 16 december 2006 20:26
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Åh, vilka glada nyheter! All lycka och välgång tillönskas ni båda! :D[/COLOR][/FONT]
#42 - 16 december 2006 20:27
Man tackar man tackar.
#43 - 17 december 2006 07:24
Vad roligt att det ska bli giftemål! Någon gång kanske det blir min tur ;)
#44 - 17 december 2006 08:12
Rödlöga

Ja men vi gifter ju oss i alla fall............fast inte med varandra. :D
Ni lär få ett ljust bröllop där ute på Rödlöga eftersom det är mitt i
sommaren. Vi däremot gifter oss på kvällen när det är "vinter" (finns
oftast ingen vinter här nere).
#45 - 20 december 2006 11:32
Lycka till med era giftemål! :D
GooGoo, härligt att du ska till Indien igen! Själv har jag preliminärbokat en resa till det som Columbus trodde var Indien, men den går inte förrän nästa vinter! :)

Olle
#46 - 20 december 2006 12:22
Hallå Olle!

Ja, Indien är verkligen vårt absoluta paradis!
Blir det som vi vill startar vi en rörelse där nere och bor där 6 månader varje år (oktober-april). Vi får se om vi lyckas fixa något under den månad vi är nere.

Ha det bra uppe i StoneYoungBay!

Annons