ok, wolf, vart liger priset då?
avla fram helsvarta discusar är väl ändå slöseri med tid! vem vill ha en svart skiva som simmar omkring? de måste ju vara fruktasvärt tråkigt. och ännu värre om du nu har en svart bakgrund! jag har en kolsvart scalare som går i ett akvarium med svart bakgrund, syns inte alls nästan. de är ganska komiskt med de hela när den simma framför växterna, då SER man en fisk som finns där i. men de allra roligaste var nog när min f.d eldstjärt bodde där i, då såg jag bara den illröda stjärten. nej, men varför svart discus?
vita, jag tycker att de är mer pärlemor skimrande, pärlemor är nog den finaste "färgen" som finns. dessutom har jag en viss "kärlek" till vitt.
de här är mest ägnat åt den som nämnde någontgin om regnbågs färgade discusar. om man är en qeer, är de de mest fantastiska som du kan ha. ja, om ni förstår vad jag menar. svart INNEHÅLLER alla färger, så de borde ju den vara "regnbågs" färgad, på ett eller annat sätt.
jag tycker ju också att ihärdigt djupblåa discusar är väldigt fina, men finns de vitt, vill jag hellre ha dem, men de beror också på vad plånboken säger. om den säger nej, är de väl bättre att köpa ett gäng som man tycker är minst lika fina, men i en annan färg.
förresten, genmanipulerade discusar, vad innebär det? jag skulle vilja säga att man "dopar" fiskarna! för de är ju de man gör, egentligen. istället för att "träna" sej till framgång, "dopar" man fiskarna för att få samma resultat. Men! i slutändan blir det samma resultat, men kortare tid, eller? rätta mej om jag har fel, men de har jag säkert. doping är ju förbjudet, så då borde genmanipulering också vara de!? nu vart jag osäker här nu.