hejsan, då var det klart!! 2000L

#1 - 21 juni 2007 21:18
hejsan!

hade för någon månad sen lagt ut en ny "topic" eller vad man kallar det här när jag behövde hjälp med mitt 2000L och fick lite hjälp från olika håll men många bad om att få se bilder på när det var klart så här är det!
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1416147&gid=1416161
Vet inte om den funkar men jag kommer iallafall in på den!
jag blev helnöjd, fick det djupet jag var ute efter, vet att jag har blandat lite med fiskar men jag ville så gärna ha min managuense/arowana i där också. Men dom trivs i vilketfall som helst! då är jag nöjd. Bilder på mina andra akvarium kommer jag att fixa inomkort. Då jag också gjorde om mitt 680L samtidigt. Vill även tillägga att jag har nästan bara ungfiskar i akvariumet då jag vill att dom ska gå från små till vuxna ihopa större chans att dom går ihopa då än att släppa ner alla vuxna i ett.
mvh Matlo.
#2 - 21 juni 2007 21:19
Coolt! men taskiga bilder:P
#3 - 21 juni 2007 21:23
jo jag vet :( tog med mobilen.
#4 - 21 juni 2007 21:23
Läckert :D

//C
#5 - 22 juni 2007 00:22
tycker bilderna ändå var helt okej. hade varit kul att se ett helhetskort på bygget, inte varje dag man ser ett 2000liters kar :).
Men fan, all credit till dig! Inte alla som lyckas med sina drömmar/planer!
Trevlig midsommar
#6 - 22 juni 2007 01:26
tack så mycket! :) och en glad midsommar till dig och till dom flesta här på zoopet
#7 - 22 juni 2007 01:33
"en glad midsommar till dig och till dom [COLOR="Red"]flesta[/COLOR] här på zoopet"
haha jahapp :D

Jättefint kar förresten! fortsätt uppdatera med bilder och info om vilka fiskar som simmar sig vilse i ditt gigantiska kar ^^!
#8 - 22 juni 2007 06:11
Verkligen hur Coolt som helst,skit fräck inredning till fiskarna passar helt perfekt till dem av man såg på bilderna.Kan man inte se hela akvariet i helhet också?
#9 - 22 juni 2007 08:46
verkligen coolt.......fortsätt gärna med att ta fler bilder och sånt som redan har sagts innan i tråden......verkligen impad...:)
#10 - 22 juni 2007 15:11
"en glad midsommar till dig och till dom [COLOR=Red]flesta[/COLOR] här på zoopet"

haha jahapp :D

Jättefint kar förresten! fortsätt uppdatera med bilder och info om vilka fiskar som simmar sig vilse i ditt gigantiska kar ^^!

haha! varför skrev jag så xD tänkte inte mig för ;/ men en glad midsommar TILL ALLA på zoopet då :P :P
#11 - 22 juni 2007 15:52
Verkligen coolt! Och ja, Glad Midsommar till er alla önskar jag också :D
#12 - 22 juni 2007 19:12
Skit coolt. Ska göra sådant projekt när jag blir äldre.
#13 - 22 juni 2007 19:46
Jättesnyggt. jag säger som föregående talare, mer bilder!
#14 - 23 juni 2007 01:17
det kommer det kommer! ;) ska låna en kamera imorgon av en kompis, andvände mobilen som sagt. Har haft en lyckad midsommar fest, hoppas ni alla hade det samma, massa kompisar, bra stämning! :)
#15 - 23 juni 2007 23:36
inga småfiskar! så ska det se ut [:-106]

har du bilder/beskrivning på hur du byggde det?

hur mycket kostade hela bygget?
#16 - 24 juni 2007 23:37
Min pappa betalade >.< men jag tror det kostade runt 6500kr, men vi kände glasmästaren där vi köpte det, så vi fick det för inköpspriset. Annars runt 10000kr skulle jag tro, väääldigt billigt om du hade tänkt dig att glasa hela, då kommer vi nog upp i en summa runt 30. Vi gjorde så att vi andvände Marinplyfa (en vattenfast "film" ligger på träet som täcker allting, man måste dock vara väldigt aktsam så det inte gå hål i filmen) + vi la damduk i bottnen så inte alla dom stora stenarna ligger och gnager.

vill även tacka alla för komplimangerna! kommer lägga ut nya bilder imorgon! :) skulle gjort det idag men jag hann inte före timern :P Lägger även upp bilder på mitt 680L som jag gjorde om med friggolit/spackel/plastfärg.
/matlo.
#17 - 25 juni 2007 06:08
matlo skrev:
Min pappa betalade >.< men jag tror det kostade runt 6500kr, men vi kände glasmästaren där vi köpte det, så vi fick det för inköpspriset. Annars runt 10000kr skulle jag tro, väääldigt billigt om du hade tänkt dig att glasa hela, då kommer vi nog upp i en summa runt 30. Vi gjorde så att vi andvände Marinplyfa (en vattenfast "film" ligger på träet som täcker allting, man måste dock vara väldigt aktsam så det inte gå hål i filmen) + vi la damduk i bottnen så inte alla dom stora stenarna ligger och gnager.

vill även tacka alla för komplimangerna! kommer lägga ut nya bilder imorgon! :) skulle gjort det idag men jag hann inte före timern :P Lägger även upp bilder på mitt 680L som jag gjorde om med friggolit/spackel/plastfärg.

/matlo.
Det ser vi fram i mot att se.
#18 - 4 juli 2007 23:16
Har uppdaterat med bilder!!! :) var god och se, ändrade om lite också det blev snyggt som tusan tyckte jag iallafall. Nu har jag bilder på alla "typ" fast mitt påfågelciklid par gömde sig hela tiden, och pakun verkade trött simmade ingenting alls han stod mest och glodde. Men min managunse var framme idag.

http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...47&gid=1416161

120djupt, 220långt, nog 60 eller 70högt, minns inte riktigt.
#19 - 4 juli 2007 23:24
680L får vänta då min pump är sönder (fluval fx5), har så länge 3olika mindre pumpar i akvariumet tog vad som fanns! funkar iallafall ett tag, ska köpa ny inomkort.

Annons