Bor numera i Thailand och har ar akvarieintresset enormt !
Haller normalt pa med Tanganyika och ett stort prosjekt med 10 arapaima gigas, las mer pa
www.monsterfishkeepers.com
Var i Bangkok for 2 veckor sedan och hamtade lite fisk, b.l.a. mina forsta rockor, motoros (7 st. 2 hanar och 5 honor). Fick valja fritt, skitsnygga, tog bara dom med massor med flackar, kakar som satan !
10 Arapaima kommer att ga in en pool pa 55000 liter, startade upp pumparna/filtren idag, dom kommer 1 april.
Rockorna gar i ett 600 liters kar for tillfallet, kommer att bygga en inomhuspool at dom inom kort 3 x 3 x 1 meter = 9000 liter.
Har en liten pool till i tradgarden,(12000 liter) har 2 arapaimas och 7 st stora plecostomus, (sakert 30 cm) dar nu som kommer att ga ut i den stora poolen inom nagra dagar och sen ar den ledig.
Har 9 st 20 cm tiger shovelnose (catfish), 3 knivfiskar 25 cm och 6 indonesiska tigerfiskar 13-15 cm, kanske dom kan fa flytta ut !!??
Ja, jag har bestallt 2 nya 1000 liters helglas kar till tanganyika, akvarium, stalstallning, belysning och inbyggt biofilter pa ena ovre kortsidan 70 x 30 x 30 cm och dom gick pa 3700 Skr/ styck, som hittat. Dom 3 filterkammarna ska fyllas med filterborstar i forsta kammaren i sedan koraller i 2 olika storlekar i dom andra.
8 stora arapaimas kommer 1 april, har 2 sedan forut.
Aker hem och jobbar nagra manader pa sommaren, traffar familj och vanner, sticker senast sista september varje ar.
Joda, har 5 stycken nu, den storsta pa 60 cm, dom gar ut tillsammans med arapaiman i den stora poolen. Elak fisk !!!
Maste vara den rovgirigaste fisken jag har haft i hela mitt liv, arapaiman tar allt den kommer at om den kan svalja det, aligatorn bryr sej inte det minsta, hugger forst och forsoker sen.