Hej Balzani!

#1 - 27 september 2002 09:32
Läste i din dagbok att du gärna vill ha tag på jordätare. (eller större lägenhet för att få in fler akvarium för att få plats med jordätare). Ett tipps är att titta in på Sandby Ciklidhobby på vägen till danmark. På sista tiden har det alltid funnits fräcka VF jordätare inne. Förra hösten kom Balzani, Satanoperca Dameon,Biotodoma cupido,Biotodoma wavrini,Satanoperca leucosticta
och Acarichthys heckelli in med reservation för att mitt minne inte är perfekt. Till detta kommer ytterligare några arter odlade fiskar. Jag har inte kollat vad som kommit in nu under september men senast jag var där hade de inne odlade Balzani från två olika odlare. Balzanin verkar bli ganska vanlig den finns oxå till salu på akvarietjänst i Malmö och finns med på simonstorps grossistlista. Det är ju egentligen inte så konstigt eftersom det är en otroligt charmig fisk.
Ber om ursäkt om jag gör för mycket reklam på forumet. Jag tycker dock att det är roligare att framhäva de butiker jag tycker är bra istället för att kritisera dem jag tycker är dåliga.

Mvh

olof

#2 - 27 september 2002 09:48
Herkules Zoo i Göteborg brukar ha en del att välja på, men jag vet inte hur det är just nu. Någon som har mera tips på bra jordätarbutiker i södra/västra/östra Götaland?

mvh
/Hasse

==================================
http://och.nu/ciklid / http://och.nu/hasse
#3 - 27 september 2002 10:01
Hej Olof och Hasse.
Tack så mycket för tipsen om affärer med jordätate. Sandby Ciklidhobby har jag varit hos några gånger och han har alltid bra kvalitet på sina fiskar. Kul att fler upptäcker charmen hos balzani´n. Jag har aldrig haft den själv, men det är en mycket anorlunda fisk som jag kommer att skaffa när jag får ett större akvarium. Under tiden får jag nöja mig med mina A nijsenii och 5 st nyinköpta P scalare (Efter vildfångade föräldrar) En akvarieaffär som jag rekomenderar för de som tycker om sydamerikanska ciklider och malar är Åleds Akvarium. De har alltid ett flertal Apistogrammaarter och mycket vildfångade malar.

Hälsningar

Guy

#4 - 27 september 2002 14:41
Hej!
Om ni har vägarna förbi sthlm så titta in i akvarieleasings butik. Där har de massor av olika jordätare. Sist jag var där (föra heljen) hade de vf Geoph. sp suramensis, S. diemond, Biotoboma cupida(vf?) A. heckelli och någon art till.
/Lukas

Annons