Hej!

#1 - 10 mars 2008 08:11
Hejsan :D

Jag har en tank på 1400l och undrar om jag kan ha dom här fiskarna tillsammans.

1 Paroon haj
1 Fengädda
1 Tanganyikaål
1 Sötvattens-näbbgädda, silvernålfisk
1 Arowana
och lite andra fiskar.
Tack för all hjälp :D
#2 - 10 mars 2008 08:18
Välkommen med. Är det som rubriken lyder ditt första akvarium? Jag är ingen expert eller egentligen vet jag inget om de fiskar du nämner men jag tror inte att de direkt är några nybörjarfiskar. 1400 liter är verkligen en storsatsning om du är nybörjare.
#3 - 10 mars 2008 08:22
JLi skrev:
Välkommen med. Är det som rubriken lyder ditt första akvarium? Jag är ingen expert eller egentligen vet jag inget om de fiskar du nämner men jag tror inte att de direkt är några nybörjarfiskar. 1400 liter är verkligen en storsatsning om du är nybörjare.

Tackar.
Jo jag vet att det är stort men jag vill värkligen ha dom här fiskarna. :D
Jag tänkte om jag får så mkt hjälp på denna sida kanske det går lite bättre,
har en polare som har en Arowana och en paroon haj i samma, det ser ut att gå bra. :D
#4 - 10 mars 2008 12:02
Ingen annan som vet nå? :S plsss.
#5 - 10 mars 2008 12:32
Mitt råd är att du skapar en projekttråd i forumsdelen "Projekt", där du steg för steg visar hur du sätter upp karet och vilka fiskar du har planerat att lägga i och i vilken ordning, samt val av inredning och utrustning (filter, belysning etc). Gärna med bilder, det skapar mer intresse hos de som läser det. Då får du fler som kollar in tråden och fler som skriver tips och kommentarer.

Glöm inte välja lämplig titel på din projekttråd. Något lämpligt kan ju vara "1400 liter monsterkar".
#6 - 10 mars 2008 16:03
oj e de ditt första kar. av med hatten för nybörjare med stora kar [:-76] ja ta över fiskarna från din kompis om du vill, tror de skulle gå. fengädda skulle nog också gå där. resten vet jag inte men tanganyikaålen vill kanske ha lite annat vatten
#7 - 10 mars 2008 17:49
Heder till sådana nybörjare!! :D
#8 - 10 mars 2008 19:02
Oj vilka möjligheter ditt akvarium ger!
Men paroonhajen blir enorm. Över två meter. Ser att de finns i handeln ibland, och du har ju bättre förutsättningar att hålla dem än många andra. Det är ju något man måste ta ställning till, vill jag skaffa en fisk som inte kommer att kunna bli vuxen.
Fast ska du bara ha en, det är väll en stimmfisk?

Om du vill ha en hajlik fisk så är silverhajmalen en jättesnygg firre som vill ha ett litet stimm, och den blir bara 35 cm... (ser mesig ut på zoopets artbeskrivningsbild) Vill dock ha bräckvatten, så det passar ju inte med fengäddan och det andra du tänkt.
#9 - 11 mars 2008 22:25
Tusen tack för alla svar :D

Annons