Hehehe...

#1 - 3 december 2008 21:14
Sitter på ovanvåningen och har julpysslat, så här är ganska stökigt. Alltså, dåligt tillfälle för katten att jäklas. Men ja, det tycker ju inte han. Så jag jagade ner honom i trappan, och la ett clementinskal på översta steget. Nu sitter han i trappan och glor på skalet, som vore det djävulen själv.

Funderar på om jag är en dålig djurägare nu. Men eftersom det var han som började så är väl straffet berättigat?
#2 - 3 december 2008 22:04
Han får skylla sig själv, fjanten ;)
#3 - 3 december 2008 22:06
Ja, juletid är bra. Då har man alltid clementinskal. :)
#4 - 3 december 2008 22:26
Du är ingen dålig djurägare men jag undrar om sättet fungerar på mina katter, hade en katt som dog för nästan ett år sen och han åt apelsin så honom hade det nog inte fungerat på men å andra sidan åt han tandkräm och tigerbalsam med så han var nog lite udda:D
#5 - 3 december 2008 22:45
Katter och clementinskal?
Vad har jag missat ?
#6 - 4 december 2008 07:47
Många katter hatar citrusdofter. Och det utnyttjar jag. :)
#7 - 4 december 2008 09:13
Jag brukar också göra så när jag inte vill att Gizmo ska komma i närheten av något han hatar verkligen doften av citrus :)
#8 - 4 december 2008 10:26
Haha, den andra katten bestämde sig för att det fick vara nog, så han spöade upp skalet ordentligt.
#9 - 4 december 2008 14:37
maria_ skrev:
Många katter hatar citrusdofter. Och det utnyttjar jag. :)

Aha där ser man :)
#10 - 4 december 2008 15:13
Jag har haft katt i hela mitt liv (tills jag flyttade hemifrån för ett halvår sedan), men aldrig hör talas om att de inte tycker om citrusdoft...
#11 - 4 december 2008 15:26
Mahonki skrev:
Jag har haft katt i hela mitt liv (tills jag flyttade hemifrån för ett halvår sedan), men aldrig hör talas om att de inte tycker om citrusdoft...

Då måste det väl kännas skönt att fortfarande lära sig nya saker, efter så många år? :)
#12 - 4 december 2008 15:33
JojjeN skrev:
Då måste det väl kännas skönt att fortfarande lära sig nya saker, efter så många år? :)

Absolut! Och det är nog ett bra tips för personer som tröttnat på katter som använder deras rabatter som toa - dumpa citrusskalen där då kanske de låter bli rabatten i fortsättningen. ;)
#13 - 4 december 2008 19:37
Doften sitter dock inte i så länge som man hade önskat. :)

Annons