hästnosmal?

#1 - 30 januari 2006 18:42
har 2 stycken hästnosmalar, men hittar inte några bra fakta om dom, nån som kan hjälpa mig:confused: kan inte titta på det som står här på zoopet eftersom jag inte är guldmedlem:( samma sak med mina borneo suckers, hittar bara sidor på engelska[xx(]
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 30 januari 2006 18:55
Flyttar inlägget till karpliknande fiskar eftersom det inte är en mal
Det vetenskapliga namnet är Acantopsis dialuzona
#3 - 30 januari 2006 19:32
[quote=Lilla_Cilla]har 2 stycken hästnosmalar, men hittar inte några bra fakta om dom, nån som kan hjälpa mig:confused: kan inte titta på det som står här på zoopet eftersom jag inte är guldmedlem:( samma sak med mina borneo suckers, hittar bara sidor på engelska[xx(][/quote]

Google.....funkar alltid!
#4 - 31 januari 2006 12:06
[quote=Lilla_Cilla]har 2 stycken hästnosmalar, men hittar inte några bra fakta om dom, nån som kan hjälpa mig:confused: kan inte titta på det som står här på zoopet eftersom jag inte är guldmedlem:( samma sak med mina borneo suckers, hittar bara sidor på engelska[xx(][/quote]

Jag såg en hästnosmal i en akvarieaffär och frågade ägaren. Den blir 10 cm lång och är bra algätare, sa han!!!:eek: :eek: :eek:

Visade sig inte stämma alls. Den blir ca 28 cm och äter inte alger. Är allätare.:)

Men söta är dom! :p
#5 - 31 januari 2006 12:24
[quote=qenzo]Google.....funkar alltid![/quote]

det är ju det det inet gör[xx(] jag hittar inte nånting som inte är på engelska:(

o jag visste att den inte äter alger o så, men inte att den blir så stor, trodde den blev mest grövre än den är nu...

Annons