Hasse H?

#1 - 12 april 2006 17:18
Av en händelse så kom jag att tänka på en "gammal uv" här på Zoopet!
En zoopetare som inte längre är aktiv på Zoopet, men vars inlägg jag saknar:
Hasse H!

Jag känner honom inte och har aldrig träffat honom, men här på Zoopet uppfattade jag honom som en mycket trevlig och sympatisk man med talets/skrivandets gåva och sunda värderingar!
I mina ögon dessutom en av Zoopets kunnigare medlemmar!

Är det någon som har träffat honom på senaste tiden?
Har han och familjen det bra?

Hursomhelst: Hälsa honom från mig om någon träffar honom!!:D
#2 - 12 april 2006 17:23
du är inte ensam
mvh janne
#3 - 12 april 2006 17:37
inan hann försvann så skrev han väl att det var dags för att prioritera andra saker i livet ett tag.
#4 - 12 april 2006 18:19
Jepp Hasse skrev det i sin dagbok. Jag saknar honom också och hoppas att han kommer tillbaka. Hasse har ju tagit en Zoopet-paus tidigare och hans gamla inlägg finns av någon anledning sparade under användarnamnet Ulf P. Varför det är så har jag alltid undrat...
#5 - 12 april 2006 19:50
[quote=janne dansk]du är inte ensam[/quote]

kan inte annat än instämma men aå är det med forum.
folk kommer och går och alltför ofta försvinner dom "gamla goa gubbarna"
#6 - 12 april 2006 19:53
Jag kan bara instämma med er andra...

Jag saknar Hasse!!!
#7 - 12 april 2006 20:19
det är synd i vilket fall som helst :D fast bra för han!
#8 - 13 april 2006 07:29
[quote=CalleAkvarist] hans gamla inlägg finns av någon anledning sparade under användarnamnet Ulf P. Varför det är så har jag alltid undrat...[/quote]
Av vilken anledning skulle hans gamla inlägg ligga under ett annat användarnamn?
Hasses profil/användarnamn finns ju kvar med alla hans gamla inlägg.....eller???:confused:
#9 - 13 april 2006 08:13
Jo, för några år sedan berättade Hasse att han inte kommer tillbaka mer. Då avregistrerade han sig. Kjell sade då att han nu var n/a. Senare kommer han tillbaka under Hasse H. Då berättar han i en tråd att alla inlägg från hans tidigare Zoopet-period finns sparade som Ulf P. Sök på Ulf P så hittar du inlägg som är underteckade Hasse. Dom som svarat Ulf P kallar honom Hasse_H. Undrar varför hans gamla inlägg sparats som Ulf P:confused: ?
#10 - 13 april 2006 08:20
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=44388
Här avregistrerar han sig officiellt och här bevisas att Ulf P och Hasse_H är samma person.:)
#11 - 13 april 2006 08:38
Folk kommer och går på den här typen av forum. Förr eller senare inser man att man utvecklats snabbare än forumet och tröttnar på att vara här. Helt naturligt! -Hasse var väldigt duktig men jag tycker det är lite dålig stil av honom att göra så stor sak av att han slutar. Som något slags tarvligt sista försök att sänka forumet innan man försvinner... Som ett slags barnslig "big-brother exit".
#12 - 13 april 2006 09:10
[QUOTE=CalleAkvarist]http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=44388
Här avregistrerar han sig officiellt och här bevisas att Ulf P och Hasse_H är samma person.:)[/QUOTE]
Inläggen därefter har dock skrivits av just Ulf P som dock inte varit aktiv sedan 2/1 2005.
Notera dock att Hasse denna gång inte avregistrerat sej.
Så han håller på det sättet dörren öppen för att återkomma.
:)
#13 - 13 april 2006 09:24
Man kan ju ha personliga skäl också, som inte beror på zoopet, som gör att man får prioritera annat som är bra mycket viktigare, tex familjen. Ni som är här vet väl själva med er hur många timmar man sitter här.
#14 - 13 april 2006 10:22
[quote=Marie J]Ni som är här vet väl själva med er hur många timmar man sitter här.[/quote] Ja, det är sant. Jag är helt galen i Zpet och är här varje dag[:o] :D
#15 - 13 april 2006 10:26
[quote=petnym]men jag tycker det är lite dålig stil av honom att göra så stor sak av att han slutar. [/quote]

håller inte med.
HATAR när folk bara försvinner själv utan att säga ett ord.
#16 - 13 april 2006 10:31
[quote=CalleAkvarist]Ja, det är sant. Jag är helt galen i Zpet och är här varje dag[:o] :D[/quote]

och vem tror du ligger Etta på listan :p
#17 - 13 april 2006 10:31
samma här, hände i ett forum ja satt i förut när ja körde ett visst spel!
alla bara drog utan o säga nått.. antagligen trodde dom att det inte skulle märkas! alla dom trevligaste/kunnigaste på forumet drog över en vecka :p
#18 - 13 april 2006 13:37
Eftersom jag fick ett mail om att det skrivs om mig på Zoopet så blev jag ju tvungen att surfa in här och kolla vad som står på.

Får väl reda ut ett o annat då.

1. Jag är inte Ulf P. om nån nu tror det. För några år sedan begärde jag att bli avregistrerad av anledningar som är mina personliga, jag hade då användarnamnet "Hasse_H" och inget annat. Mina inlägg blev möjligen "n/a" efter det, men det vet jag inte. Efter det har jag fått förklaringen av Christian att i medlemsdatabasen fanns mitt användarnamn kopplat till ett IDnr som blev ledigt och när en Ulf P sedan registrerade sig så blev dennes användarid kopplat till ett ledigt IDnr, som råkade vara mitt gamla. På köpet fick "Ulf P" ca 1400 inlägg från start som jag hade skrivit under mitt namn "Hasse_H". Hängde ni med?

2. Petnym skriver: "Som något slags tarvligt sista försök att sänka forumet innan man försvinner... Som ett slags barnslig "big-brother exit"."
Tja, vad ska man säga. Jag har inget emot Zoopet alls, tvärtom tycker jag att jag har försökt vara aktiv i uppstarten av "nya Zoopet" och kommit med konstruktiv feedback till K & C när jag haft sådan. Så Petnym, jag vet inte varför du fått den uppfattningen och ärligt talat struntar jag i det eftersom jag inte känner dig och du inte mig heller och så lär det med all sannolikhet förbli. För övrigt vet jag inget om Big Brother eftersom det är totalt ointressant för mig.

Annars måste jag säga att jag blir lite rörd av det ni skriver, känns ju trevligt att vara saknad :). Även om jag tycker det är snudd på pinsamt, maila mig hellre om ni vill veta nåt...har väl en inte helt obekant mailadress som vem som helst kan lura ut om ni letar i forumet...

Och för att ni som undrar ska sluta ligga sömnlösa på nätterna ;) så är det så att jag mår alldeles utmärkt men mina prioriteringar ligger på annat håll idag. Jag har ett fungerande akvarium kvar, även om jag inte har nåt större utrymme för det intresset idag. Jag har ett arbete som kräver mycket av mitt engagemang, reser runt en hel del, jobbar ofta 10-12 timmars dagar och den fritid som blir över lägger jag främst på min familj.

Ni som mailat, jag mailar er tillbaka... :)

En en underbar påsk alla!

/Hasse
#19 - 13 april 2006 13:43
Åh vad glad jag blir att du dyker in här, även om det bara är för en stund!

Ser fram emot mailet!

Kram Marie
#20 - 13 april 2006 13:46
[quote=Hasse H]En en underbar påsk alla![/quote]

ha en glad påsk själv :)
#21 - 13 april 2006 14:49
[QUOTE=Hasse H]2. Petnym skriver: "Som något slags tarvligt sista försök att sänka forumet innan man försvinner... Som ett slags barnslig "big-brother exit"."
Tja, vad ska man säga. Jag har inget emot Zoopet alls, tvärtom tycker jag att jag har försökt vara aktiv i uppstarten av "nya Zoopet" och kommit med konstruktiv feedback till K & C när jag haft sådan. Så Petnym, jag vet inte varför du fått den uppfattningen och ärligt talat struntar jag i det eftersom jag inte känner dig och du inte mig heller och så lär det med all sannolikhet förbli. För övrigt vet jag inget om Big Brother eftersom det är totalt ointressant för mig.[/QUOTE]
Ok, kanske jag missförstod inläggen i tråden som länkades till tidigare. Det var inte menat som påhopp på dig, utan en reaktion på den dåliga stämning som rådde i den tråd där du sa adjö...

[QUOTE=Hasse H]En en underbar påsk alla![/QUOTE]
Glad Påsk!
#22 - 13 april 2006 15:24
Ber så mycket om ursäkt Hasse, jag hade för mig att jag hade läst det någonstans. Hoppas att du inte är arg på mig.[:o] [:o] [:o] [:o] [:o] Ännu en gång, förlåt.[:o]
Glad Påsk!:)
#23 - 13 april 2006 15:34
Alla kan vi göra fel, det är mänskligt.
Ni höjer er i mina ögon som skriver så bra inlägg i denna fråga!
#24 - 13 april 2006 15:39
CalleAkvarist, jag är inte arg på dig eller nån annan heller för den delen. :)

Petnym, det är lätt att dra slutsatser, men det är inte lätt att veta om man har rätt i sina antaganden... :confused: :p

Nu är det helg! [:-100]

/Hasse
#25 - 13 april 2006 15:44
Hoppas du är i tagen igen till hösten. Dottern behöver säkert lite levandefödare på höstauktionen.

Kram Marie
#26 - 13 april 2006 15:44
[quote=Hasse H]CalleAkvarist, jag är inte arg på dig eller nån annan heller för den delen. :)

Petnym, det är lätt att dra slutsatser, men det är inte lätt att veta om man har rätt i sina antaganden... :confused: :p

Nu är det helg! [:-100]

/Hasse[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jätteglad påsk på dig Hasse!!![/COLOR][/FONT]
#27 - 13 april 2006 16:58
[quote=Hasse H]Nu är det helg! [:-100][/quote]

då har du lite tid över till familjen då.
10-12 timmars arbetsdagar låter småtungt.
#28 - 13 april 2006 17:28
[quote=Raven]10-12 timmars arbetsdagar låter småtungt.[/quote]
Inte när man trivs med sitt jobb! ;)

Maria, detsamma! [8D]
#29 - 13 april 2006 17:31
Nu har du vart här mycket ;)
Men det är jag glad för, för du passar här i forumet!
#30 - 13 april 2006 17:32
[quote=Hasse H]Inte när man trivs med sitt jobb! ;)[/quote]

kan va jobbigt även om man gillar jobbet men det underlättar.
#31 - 13 april 2006 18:44
Ja se där, då väckte man en gammal Zoopetare till liv.....[;)]
Glad Påsk på sig Hasse, kul att höra att du mår bra! :)
#32 - 18 april 2006 11:31
Härligt att höra av dig Hasse. :)

Annons