Ursprungligen skickat av batski
Jag skulle nog inte blanda olika gurami-arter. Håll dig till en art. Det är snyggast.
Kilfläcksrasbora tycker jag skulle passa bättre ihop med gurami än vad tetra-arter gör. Och svartneon skulle passa bättre ihop med fjärilsciklid. Detta eftersom de kommer från samma världsdel. Men det är jag det.
Sen tycker jag definitivt du ska vänta med fiskarna tills bakterierna som bryter ner ammoniak och nitrit har kommit igång. Annars kommer en del fiskar garanterat att bli skadade och/eller dö. Läs gärna artikeln på: http://www.tomgriffin.com/aquamag/cycling.html
Fjärilciklider samt många tetra-arter är väldigt känsliga för dåligt vatten.
Innan fisken kommer i så har vattnet stått 1½ vecka.
3 dagar sen jag körde igång det nu, alltså utan fisk, och kommer inte köpa fiskar förns om 7-10 dagar till(Om jag hinner bestämma mig, har ju ingen brådska direkt). Har kollat vattenvärden redan nu och allt är kalas. Dock ska jag bara få upp värmen lite till, det ligger på 23,6 grader(digitaltermometer) konstant så ska fixa en doppvärmare till.
Kilfläcksrasbora, är rätt ok. Då tillsammans med t.ex. Dvärggurami skulle kanske bli en rätt härlig kombination. Det där ska jag fundera på.