Har nu fått mitt nya akvarium!!

#1 - 6 januari 2007 15:39
[INDENT]:D Jag vill bara berätta att jag har fått hem mitt akvarium på 248 liter med ljusgrå bänk. Jag är så nöjd och glad att jag tog beslutet att köpa det, fast jag hade ett nytt 102 l sen i september:) .

Nu har jag fler möjligheter att inreda, samt inte behöva tänka på om jag har för mycket fisk. Ska inte köpa några fler....är nöjd nu.
Jag tycker Svärdbärare är de roligaste fiskarna jag har....har inte lessnat på dem alls, de har alltid nåt för sig...

Tack för mig
acinna
[/INDENT]
#2 - 7 januari 2007 11:28
acinna skrev:
Ska inte köpa några fler....är nöjd nu.
Tror du ja! ;)
Det dröjer inte så länge innan du blir som flertalet, fler och större!
#3 - 7 januari 2007 11:34
acinna skrev:
Ska inte köpa några fler....är nöjd nu.

Hmm...Jag säger ingenting, jag.... :p
#4 - 7 januari 2007 16:28
Ja tills vidare så :), nu vill jag bara ha lugn och ro i några månader, med tanke på den nitrit jag hade i 102l. Nu har jag ett så stort akvarium, så det bör inte hända efter all erfarenhet som jag har.
Jag har kvar 54 liters om det skulle bli yngel...som får gå tomt tills dess...
#5 - 7 januari 2007 16:41
Grattis till ditt nya akvarium :)
Hmm ett tomt 54 L, snäcklekare kanske vore kul ;)

Jag trodde själv jag skulle vara nöjd med 5 st kar men ack vad man bedrar sig.
Jag "råkade" bara ramla över 2 st 100 L Juwelkar förra veckan, dom var ju så billiga [:o]
#6 - 7 januari 2007 18:54
Lugn och ro en tid???

acinna skrev:
Ja tills vidare så :), nu vill jag bara ha lugn och ro i några månader, med tanke på den nitrit jag hade i 102l. Nu har jag ett så stort akvarium, så det bör inte hända efter all erfarenhet som jag har.

Jag har kvar 54 liters om det skulle bli yngel...som får gå tomt tills dess...

:D Inte om man har igång ett akvarium, det händer alltid sååå mycket och man undrar över ALLTING ,så lugn och ro blir det aldrig!! Sorry!;)
#7 - 7 januari 2007 19:21
Acinna, jag var in på din zoon nu och kollade ditt nya kar, jättefint! Blir det alla fiskarna från andra karet som ska bo i det stora nu? Och vad ska du i så fall ha i det mindre? *nyfiken* :)
#8 - 8 januari 2007 10:09
Nitra98 skrev:
Acinna, jag var in på din zoon nu och kollade ditt nya kar, jättefint! Blir det alla fiskarna från andra karet som ska bo i det stora nu? Och vad ska du i så fall ha i det mindre? *nyfiken* :)

Hejsan!
Tack för komplimangen för mitt nya kar. Tycker om att det är så ljus bänk och grå ramp. Men då har ju jag nu sett hur ditt stora ser ut, Gud så snygg bänk och ramp...är det hemmagjort eller köpt...jag vill haaaaaaaa det.:D

Ja, nu är alla i samma akvarium...värdena är bra så...Hajarna är väldigt små än så länge.
I det mindre karet ska jag inte ha något förrän det blir yngel..;)
Om Ni nu absolut inte kan komma med ett jättebra förslag till en rolig fisk i det lilla??
Gillar verkligen svärdbärarna, de är i gång jämt..samt pansarmalarna när de "piper" till.
Jag tycker denna hobby är så rogivande..lugnande. Så jag hoppas det inte tillkommer några problem på ett tag...men jag förstår att nåt brukar ju hända...

Mvh acinna
#9 - 8 januari 2007 10:22
I ditt lilla kan du ha snäcklekare
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=117
#10 - 8 januari 2007 10:34
albjohn skrev:
I ditt lilla kan du ha snäcklekare

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=117

hahaha, jag trodde du menade snäckor först....[B)] :p
Det kanske skulle vara ett alternativ med de fiskarna. Tack :)
#11 - 8 januari 2007 10:42
acinna skrev:
Hejsan!

Tack för komplimangen för mitt nya kar. Tycker om att det är så ljus bänk och grå ramp. Men då har ju jag nu sett hur ditt stora ser ut, Gud så snygg bänk och ramp...är det hemmagjort eller köpt...jag vill haaaaaaaa det.:D

Mvh acinna

Tack så mycket, det är hemmagjort. :D

Du kan alltid ha kakaduaciklider i ditt 102-liters, de är jättefina, intressanta och lättlekta! :)
#12 - 8 januari 2007 10:53
Nitra98 skrev:
Tack så mycket, det är hemmagjort. :D

Du kan alltid ha kakaduaciklider i ditt 102-liters, de är jättefina, intressanta och lättlekta! :)

Hej igen!
Jag vill också vara händig....hur fint som helst.:p
Grejen är att jag har lagt ut det på blocket till försäljning. Har inte så mycket plats i min 2:a. [:o]Det akvariet är så snyggt med välvd ruta. Har en köpare också.
Så jag behåller mitt kar på 54 liter.

Nu har jag fått många bra förslag till nya fiskar...Tack
mvh acinna

Annons