Har ni märkt att våren är på väg?

#1 - 10 mars 2004 23:42
För det har mina fiskar.

_Varenda* fisk_ jag har leker för fullt, och enda anledningen måste vara att de märker att dagarna blir längre.

* OK, inte siamesiska algätarna. Men de är ju bara barnen än, nästa vår är de säkert med i yran! [:D]
#2 - 11 mars 2004 09:20
Härligt att dina fiskar leker så bra! Jag hoppas du kan föda upp lite yngel och fylla i några odlingsprotokoll till din akvarieförening också, som ett litet bidrag till att bryta Nynäshamns totala dominans i odlarligan! [:)] Alla arter ger poäng, inte bara "märkvärdiga" fiskar.

Jag har inte märkt så mycket vår i mina akvarier än, och utanför huset ligger snön ännu decimeterdjup. Lite pinsamt att jag först skrev om våren till SARF-aktuellt, och att det kom massor av snö ett par dagar senare! [:)] Men nu har det i alla fall varit strålande sol varje dag i ungefär en vecka, om än bara med 2-3 plusgrader i skuggan på dagarna och ordentlig frost på nätterna. Men vid min södervägg blommar ändå snödropparna för fullt!

Olle
#3 - 11 mars 2004 12:29
Våra sajicor verkar ha fått ett släng av vårkänslor med för nu leker de för fullt, skottar sand och har sig =) Gissa om jag kommer sitta som klistrad framför karet idag =)
#4 - 11 mars 2004 20:17
Här i halmstad är det vårvarmt i luften idag. Men tyvärr beror det på att sopförbränningsstationen brinner :-(
#5 - 11 mars 2004 20:42
Jag misstänker att mina insatser, om än aldrig så heroiska, knappast räcker för att bryta Nynäshamns grepp om ledningen... Men det är väl sant jag borde fylla i lite protokoll...

Annons