Stolt...
Ähum får väl känna mej stolt då :) Hade ingen som hellst tanke med att odla "Kuhliis" (eller liknande heller för den delen) men självklart är det skitkul när sånt här sker... :) Det enda jag "odlat" är guppys,ancistrus o pelargoner ;) O hur det gått med den saken behöver vi inte prata högt om... :o
Karet som mina kuhliis (som jag inte vågar svara på hur många de är)går i är ett 240liters Juwel kar.. Enstor lavasten(som dom bor i),rötter o lite annat krimskrams,ytan är nästan helt täckt av växter,jätte vallisneria,näckros(lotus??),och pistia. På botten finns några halvt levande javaormbunkar. Tempen ligger på 26 grader o eftersom jag inte äger några som hellst tester att kolla vatten med ¨så kan jag inte svara på ph osv. (ska köpa för o kolla)Byter 30 liter vatten 1 gång i veckan,ibland händer det att det går tvåveckor i mellan vatten byte.:). Akvariet befolkas även av dessa fiskar:silverhajs,kongotetra,praktbotia,blue eyed red fin pleco,väderål,ancistrus,pakistanbotia,neonisar,tryngrönlig(hästhuvud)...o hmm,jo bilbukar... ensalig blandning med andra ord... så jag antar att jag haft ren tur med mina ålar,men skit kul e det alla fall.... Återkommer med mer om dom snart,ska ju flytta o tömma karen helt,blir spännande o se hur månaålar som gömmer sej däri... ;) Ha det gott...